بومی‌سازی مصاحبه‌های علمی و روانشناسی اداره کل جذب و گزینش قوه قضائیه

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از بومی‌سازی مصاحبه‌های علمی و روانشناسی اداره کل جذب و گزینش قوه قضائیه با حضور توأمان تیم حقوقدان و روانشناس خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ضمن تشکر از زحمات متخصصان حوزه روانشناسی در زمینه ارتقای کیفیت جذب نیروی انسانی در قوه قضائیه خصوصاً جذب نیروی قضائی بر بررسی آسیب شناسی مصاحبه‌های روانشناسی و ارتقا آن تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ورود به مباحث را به متخصصان این علم محول می‌کنیم، افزود: متخصصان در بحث ارتقای دانش به جهت نگاه فنی به مسائل مجرب‌تر هستند. لذا در این جلسه نگاهی می‌اندازیم بر فرایند مصاحبه‌ها، برون داد فعالیت‌ها و اینکه تا چه میزان انتظارات دستگاه قضا برآورده شده است. وی افزود: بررسی بازخوردهای شماری از پرونده‌های مصاحبه‌ها در این روند برای آگاهی از میزان تشخیص روانشناسان مجرب این حوزه و آنچه مورد انتظار دستگاه قضا است، مؤثر خواهد بود.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه دستگاه قضا و اشاره به اینکه ابزار دستگاه قضا باید بروز باشد، اظهار کرد: بکارگیری روش‌ها و آزمون‌های تستی سالیان گذشته به منظور جذب نیرو در سال‌های آتی صحیح نیست و باید با بروز رسانی و تولید ابزار علم نقطه بهبود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت علم موضوعات جدید مطرح می‌شود، افزود: به لحاظ اینکه هر نظام حقوقی خصایص، اعتقادات و باورهای ویژه‌ای دارد، روش‌ها و آزمون‌های تستی سرمایه‌های انسانی هر سازمانی نیز باید مطابق آن بومی سازی شود و روش‌ها مرتب در فرایند کنترلی مرور و اصلاح شود.

الفت از حضور دو گروه متخصص حقوقدان و روانشناس در تیم مصاحبه علمی خبر داد و گفت: من بعد جلسات مصاحبه علمی و روانشناسی با حضور یک تیم چهار نفره متشکل از دو گروه متخصص در امر حقوقی و روانشناسی به کار خود ادامه می‌دهد تا این تیم مطابق برنامه‌های جدید تبیین شده، نظر مشترک جمعی ارائه دهند و در نهایت خروجی برنامه‌ها با تقویت مستمر و همسو با اهداف از پیش تعیین شده مورد رضایت مردم عزیز و دستگاه قضا باشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اظهارامیدواری از همکاری مشترک این دو گروه در شناسایی شاخص‌های موردنظر دستگاه قضا، اظهار کرد: این اطمینان را می‌دهیم که در بررسی‌ها سلیقه شخصی مطرح نخواهد شد و بلکه با رعایت استاندارها و تولید گامی جدید با هدف بومی‌سازی مفاهیم و پایش مستمر، گذر معایب از فیلتر ارزیابی‌ها به راحتی میسر نشود.

کد خبر 587423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.