لزوم توبیخ بانیان تضعیف امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار توبیخ تضعیف‌کنندگان امر به معروف و نهی از منکر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سیدمحمدصالح هاشمی‌گلپایگانی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار توبیخ بانیان تضعیف امر به معروف و نهی از منکر شد و اظهار کرد: دو فیلم "دینامیت" و" گشت ارشاد ۳ " باعث ایجاد ذهنیت منفی مخاطبان به امر به معروف و نهی از منکر شده است.

متن این نامه به این شرح است:

«امام کاظم (ع): باید امر به معروف و نهی از منکر کنید، وگرنه اشرار شما، به شما حکومت می‌کنند آنگاه خوبان شما دعا می‌کنند، ولی دعایشان مستجاب نمی‌شود.

حضور آیت الله رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای انقلاب فرهنگی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)

با احترام، همانگونه که مستحضرید گسترش فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی در جامعه از مهم‌ترین اهداف تشکیل حکومت اسلامی است که با اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر بقا و استمرار آن‌ها تضمین می‌شود. حضرت عالی با تشخیص درست از این واقعیت که تضمین اهداف جمهوری اسلامی ایران از رهگذر بدون تنازل انجام همه وظایف دستگاه‌های دولتی محقق می‌شود شعار گشت ارشاد مسئولان را مطرح فرمودید.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای امر به معروف مسئولان شعار گشت ارشاد مسئولان را به عنوان یکی از راهبردهای محوری خود جهت پیگیری مطالبات مردمی قرار داده است.
تحقق این مهم در عرصه فیلم و سینما است. در این خصوص در دولت سیزدهم شاهد اکران پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع امر به معروف و نهی از منکر بوده‌ایم که متأسفانه فرآیند این فیلم‌ها تخریب و تحقیر جایگاه آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده است.

دو فیلم «دینامیت» و «گشت ارشاد ۳» باعث ایجاد ذهنیت منفی با ابعاد گسترده در افکار مخاطبان نسبت به دو فریضه اصیل و پایه‌ای امر به معروف و نهی از منکر بوده است و متأسفانه هر دو فیلم در دولت سیزدهم در اکران عمومی پخش شده که در ابتدای اکران و پخش این دو فیلم، با مسئولان ذی‌ربط مذاکرات و مکاتباتی به عمل آمد.

همچنین به وزارت ارشاد در نامه‌ای به شماره ۲/۲۹۲۳ تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مراتب متذکر گردید (پیوست)، اما متأسفانه وزارت ارشاد هیچ‌گونه اقدام و عکس‌العمل مؤثری از خود بروز ننمود.

کارگردان فیلم دینامیت با حضور در این ستاد ضمن پخش قسمتی از حذفیات فیلم اظهار کرد: در این فیلم حدود ۲۷ دقیقه از فیلم به امر به معروف و نهی از منکر صحیح و جنبه‌های مؤثر این دو فریضه می‌پردازد، اما این قسمت‌ها توسط وزارت ارشاد دولت دوازدهم بدون ارائه هیچ‌گونه دلیلی حذف شده است و در دولت سیزدهم اکران شد، که کارکرد فیلم را در مجموع به جای ترویج و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر به وسیله استهزاء و تضعیف آمران به معروف و ناهیان از منکر تبدیل کرده است.

حال با توجه به وظیفه ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تخریب بی‌سابقه در فیلم‌های مذکور به منظور تحقق شعار حضرت‌عالی انتظار می‌رود نمونه بارز گشت ارشاد مسئولان در این گام متوجه وزارت ارشاد شده و به خاطر اهمال، ترک فعل و عدم پاسخگویی مناسب به درخواست قانونی و به مطالبه مردمی ضمن توبیخ مسئولان، معادل مبلغ فروش فیلم‌های مذکور جریمه و مبلغ آن تماماً برای ساخت فیلم‌های فاخر و جذاب با مضمون تقویت امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر زیر نظر این ستاد صرف شود.»

کد خبر 587389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.