ریزش سنگین شاخص کل

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۲۲ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با افت شش هزار و ۲۷۰ واحدی در سطح ۴۰۹ هزار و ۵۹۹ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز روند کلی بازار منفی و قرمزپوش بود. شاخص افت ۱۰ هزار واحدی داشت و احتمالاً تا سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد این وضعیت تداوم داشته باشد. ارزش معاملات نسبت به روز شنبه بهبود پیدا کرد. ۳۲۴ نماد در بازار بورس و ۲۱۷ نماد در بازار فرابورس روند منفی داشتند. فولاد مبارکه تأثیر مثبت ۲۲۳۰ واحدی را بر شاخص گذاشت.

در گروه کانی‌های فلزی تجلی رشد ۲.۸ درصدی داشت. گروه پالایشی یکپارچه قرمزپوش بود، شپنا ۲.۳، شبندر ۲.۵، شتران ۴.۳، شاوان ۴.۹ و شبریز افت ۱.۸ درصدی داشت. در گروه املاک و مستغلات وضعیت بسیار نامساعد بود و اکثر نمادهای این گروه افت زیادی را تجربه کردند. در گروه دامپروری شاهد روند منفی اکثر نمادهای این گروه بودیم در این بین دو نماد غناب و جوین روند مثبت داشتند.

در گروه آهن و فولاد نماد فولاد مبارکه رشد چهار درصد داشت. در گروه مواد شیمیایی متنوع شکربن رشد ۲.۴ درصد را تجربه کرد. خچرخش و خفنر در گروه خودرویی روند مثبت داشتند. در گروه خدمات مالی ومعادن، آریان، وسدید، بهیر و وثوق روند مثبتی را سپری کردند. هر دو صندوق دولتی روند منفی داشتند، دارا یکم افت ۲.۷ و پالایش افت ۱.۹ درصدی را تجربه کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۰ هزار ۸۹۱ واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۷ هزار ۶۲۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت شش هزار ۲۷۰ واحدی در سطح ۴۰۹ هزار ۵۹۹ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۶۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۲۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۲۲۲ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۸۲۲ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۰۶

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۱۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۴ هزار ۴۴۱ و یک میلیون ۲۹۴ هزار ۳۶۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۹۹۶ و چهار میلیارد ۷۲ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. فولاد

۳. کیان

۴. نوری

۵. افران

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خودرو

۳. شستا

۴. خساپا

۵. وتجارت

بیشترین افزایش قیمت

۱. شکربن

۲. خچرخش

۳. سهرمز

۴. سکرد

۵. شدوصح

بیشترین کاهش قیمت

۱. خگستر

۲. غبشهر

۳. غمارگ

۴. غشصفا

۵. ولغدر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

ریزش سنگین شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: افت تا سطح حمایتی یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد.

دلایل کاهش رقابت در عرضه‌های سیمان در بورس کالا

روز گذشته معاون عملیات بورس کالا گفت دولت اختیاراتی برای وزارت صمت قائل شده است که ما مجبور به پذیرش آن شدیم و همین اتفاق موجب شد سمت تقاضا در سیمان دچار اختلالاتی شود و قیمت‌ها تصنعی کاهش یابد.

این تصمیمات افزایش پیش‌پرداخت خرید سیمان از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد و ثبت معاملات اشخاص در سامانه جامع تجارت موجب مسدود شدن حجم بسیار بالایی از تقاضای واقعی مصرف سیمان شد. بر این اساس افرادی که طی هفته‌های گذشته معدل شفافیت آن‌ها برای یک ماهه بورس کالا، ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد، می‌توانند خرید کنند در غیر این صورت سامانه اجازه خرید از بورس کالا به آن‌ها نمی‌دهد. همچنین برای فروش‌های سه ماهه آن‌هایی که شفافیتشان ۹۰ درصد باشد، در هفته‌های آینده فاکتورهایشان را ثبت کنند تا بتوانند از بورس کالا خرید کنند.

تأمین برق نامحدود شبانه برای صنایع فولادی و سیمانی تمدید شد

سخنگوی صنعت برق: بهره‌مندی صنایع سیمانی و فولادی از برق در نوبت شبانه که تا ۱۰ تیرماه پیش‌بینی شده بود، تمدید شده و تداوم خواهد داشت. قطعاً میزان محدودیت برق صنایع در سال جاری که بر اساس زمانبندی دقیق صورت گرفته کمتر از سال گذشته خواهد بود. وی درباره وضعیت برنامه مصرف شبانه برق صنایع بزرگ که تا دهم تیر ماه پیش‌بینی شده بود نیز افزود: «استفاده بدون محدودیت شبانه صنایع فولادی و سیمانی از برق کماکان تمدید شده و ادامه خواهد داشت».

مجمع‌های وب

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده پرداز عصر نوین با حضور بیش از ۶۸ درصدی سهامداران برگزار شد که مشروح اتفاقات به شرح زیر است:

شرکت در سال ۱۴۰۰ در دو بخش بیمه و بازار پول ورود داشته و امیدوار است امسال بتواند محصولات این دو حوزه به ویژه نئوبانک را عملیاتی کند.

درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۵۵ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱۰ درصد افزایش و سود خالص ۱۴۳ درصد افزایش داشته است. حاشیه سود عملیاتی در همین مدت از ۵۶ درصد به ۷۲ درصد رسیده است. مجوز صندوق اختصاصی بازارگردانی از سازمان بورس دریافت شده است تا بتوان حمایت مناسب‌تری از سهم را صورت داد.

با هماهنگی‌های انجام شده تا قبل از پایان تیر و دریافت سود نقدی، ثبت افزایش سرمایه انجام خواهد شد.

ازنظر میزان فروش، سودآوری و پوشش شبکه‌های وب جز پنج شرکت برتر حوزه ارتباطات است. شرکت در ۳۶ شهر در کشور فعالیت دارد. از لحاظ حمل و نقل هوشمند و دوربین‌های جاده‌ای های وب بزرگ‌ترین پیمانکار است. همچنین شرکت‌های وب بزرگ‌ترین پیمانکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

موجودی انبار شرکت بالغ بر ۲,۰۰۰ میلیارد تومان است. شرکت در نظر دارد لاین‌های درآمدی خود را با تنوع بخشی به خدمات قابل ارائه افزایش دهد.

امسال مجبور شدیم سیاست کسب درآمد را تا حدودی تغییر دهیم زیرا عمده درآمد از دولت و اپراتورهای بزرگ بود که با تأخیر دریافت می‌شد. قرارداد نئوبانک با بانک ایران زمین است و تا ۱۰ روز آینده هم ثبت شرکت بیمه هوشمند فردا را انجام داده و در مردادماه برای مجوز فعالیت آن اقدام می‌کنیم.

امسال در نظر داریم به صورت جدی تر در حوزه خرده فروشی و اینترنت ثابت وارد شویم و وابستگی درآمدهای خود را به دولت و اپراتورهای بزرگ کاهش دهیم. هرچند این حوزه چالش‌های فراوانی دارد اما دورنمای مثبتی برای آن متصور هستیم. هدف‌گذاری سهم ۷۰ درصدی درآمد از ارائه خدمات دیجیتال را داریم.

پی بر ای فولاد به ۴.۳ مرتبه رسید

فولاد مبارکه در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۲۵۸ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۴۷، ۷۰ و ۶۴ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد نسبتاً خوب ۷۷ تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۳۳,۶۶۵، ۳۲,۴۱۹ و ۳۸,۸۸۴ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۴۰,۶۵۸ میلیارد دارد.

فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۸۸ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود فولاد برابر ۴۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۵۲ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۳۹ درصد است. غول فولاد خاورمیانه در شش ماهه سود عملیاتی ۳۸,۷۶۱ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با کاهش ۱۳ درصد به ۳۳,۵۹۶ میلیارد رسیده است. درآمد سرمایه گذاری برخی از شرکت‌های فرعی و وابسته به دلیل عدم برگزاری مجامع آن‌ها لحاظ نشده است.

نظارت بر سازوکار بورس کالا بر عهده وزارت اقتصاد است

به گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بورس کالا زیرمجموعه وزارت اقتصاد و تحت نظارت شورای عالی بورس است و وزارت صمت تنها در حوزه تولید، صنعت، تجارت و نظارت بر بازارها باید فعالیت کند و طرح اعلامی در خصوص امکان سیاست گذاری وزارت صمت بر بورس کالا مغایر سیاست‌های اقتصادی است.

در مجمع شکام مطرح شد که برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین و ساختمان در آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

برنامه افزایش سرمایه از ۹۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل انباشته در حال انجام است. پس از آن، برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی از زمین و ساختمان داریم. افزایش سرمایه از محل انباشته براساس قانون بودجه تخفیف مالیاتی ۶۰ میلیارد تومانی برای شرکت دارد و فرصت تکمیل طرح‌های توسعه و تبدیل شدن به هلدینگ مواد مؤثر دارویی را ایجاد می‌کند.

زاگرس در مجمع ۹۰۰ تومان تقسیم کرد

در ارتباط با تقسیم سود شرکت: در سال جاری ۱,۲۷۶ تومان سود هر سهم بوده است که شرکت ۳۷۵ تومان سود انباشته داشته است. ۷۸۲ تومان به دلیل ذخایر دعوای مبین و زاگرس در بندهای حسابرس گزارش شده بود که سود قابل تقسیم شرکت را به ۸۶۹ تومان می‌رساند. شرکت قسمتی از ذخایر را نیز تقسیم کرد.

نقشه بازار

ریزش سنگین شاخص کل

کد خبر 587359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.