دوز چهارم واکسن کرونا موج هفتم را کنترل خواهد کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دوز چهارم واکسیناسیون می‌تواند موج هفتم کرونا را کنترل کند، سیستم ایمنی را افزایش دهد و خطر ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را کاهش دهد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص موج جدید کرونا در کشور اظهار کرد: متأسفانه سویه جدید کرونا در دنیا باعث افزایش این بیماری شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات کافی در خصوص سویه جدید کرونا وجود ندارد، ادامه داد: برخی بر این عقیده هستند که قدرت سرایت و واگیری این سویه بیش از سویه‌های قبلی کرونا است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس برخی اطلاعات و آمار احتمالاً مرگ‌ومیر این سویه کمتر از سویه‌های قبلی باشد، اما باید توصیه‌های قبلی سرلوحه مردم در سطح کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه افراد مسن، دارای بیماری خاص و کادر درمان باید برای دریافت دوز یادآور اقدام کنند، اضافه کرد: افرادی که شش ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته چون ایمنی آن‌ها پایین آمده است باید دوز یادآور و دوز چهارم را تزریق کنند.

شهریاری گفت: ایمنی واکسن‌ها بیشتر از شش ماه قابل اطمینان نیست، به همین دلیل اگر واکسیناسیون دوز جدید انجام شود خطر احتمالی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده ستاد ملی مبارزه با کرونا باید جدی گرفته شود. همچنین مردم در فضاهای بسته و تجمعات از ماسک استفاده کنند و مراقبت‌های فردی را جدی بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مردم همکاری و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند و واکسیناسیون دوز چهارم انجام شود مانند موج قبلی کرونا کنترل خواهد شد اما اگر عادی‌انگاری صورت بگیرد و مردم تصور کنند کرونا تمام شده قطعاً دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

شهریاری یادآور شد: تأمین واکسن، بستن مرزها و آماده بودن بیمارستان‌ها از جمله تدابیر دولت برای کنترل موج هفتم کرونا در کشور است، اما مردم نقش عمده‌ای در کنترل موج جدید دارند.

وی افزود: قطعاً دوز چهارم واکسیناسیون می‌تواند موج هفتم کرونا را کنترل کند، سیستم ایمنی را افزایش دهد و خطر ابتلا و مرگ‌ومیر را کاهش دهد.

کد خبر 587351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.