نخستین تصاویر جیمزوب

کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها گفت: تاکنون اجرام هدف تلسکوپ فضایی جیمزوب بررسی شده است و تصاویر دقیق و باکیفیت آن فردا _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ به اشتراک گذاشته می‌شود.

علیرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تصویر آزمایشی تلسکوپ فضایی جیمزوب روز جمعه _هفدهم تیرماه ۱۴۰۱_ منتشر شد، اظهار کرد: این تصویر آزمایشی چند کهکشان و ستاره را به تصویر کشیده است.

وی افزود: عکسی که توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب به تازگی منتشر شده توسط سیستم‌های ناسا رنگ‌بندی شده است؛ همچنین برای اینکه مردم نیز بتوانند این تصاویر را مشاهده کنند، حدود ۷۲ نوردهی در یک آزمایش انجام شده است.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها ادامه داد: در کنار این تصویر آزمایشی، عکس‌هایی منتشر شده که اهداف تلسکوپ فضایی جیمزوب را مشخص می‌کند که در پنج موضوع مختلف است.

وی اشاره کرد: تصاویر تلسکوپ فضایی جیمزوب پنج هدف اصلی دارد که نخستین هدف آن خوشه کهکشانی SMACS 0273 است؛ یکی دیگر از اهداف این تلسکوپ سیاره فراخورشیدی WASP 96b است.

بیات در رابط با دیگر اهداف تلسکوپ فضایی جیمزوب گفت: مجموعه کهکشانی پنج کهکشان استفان، سحابی حلقه جنوبی و سحابی کارینا است که ستاره سحابی حلقه جنوبی در حال مرگ است.

وی ادامه داد: این اجرام اهدافی است که از طرف تلسکوپ فضایی جیمزوب بررسی شده است و تصاویر دقیق و باکیفیت آن فردا _سه‌شنبه بیست و یکم تیرماه_ به اشتراک گذاشته می‌شود.