دوره آموزش غواصی برای آتش‌نشانان لاهیجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: هشت نفر از نیروهای این سازمان در حال گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی غواصی هستند و آموزش نهایی آنان تا ۱۰ روز آینده در استخر لاهیجان برگزار می‌شود.

سیداحمد میربشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان درحال‌حاضر با ۴۶ نیروی ستادی و عملیاتی و به‌کارگیری هشت خودروی اطفای حریق سبک و سنگین، یک خودروی امداد و نجات و اطفای حریق، سه تانکر شش هزار لیتری و یک تانکر ۱۲ هزار لیتری آب‌رسان در سه ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه استخدام نیروی آتش‌نشانی مستلزم برگزاری آزمون بوده و در این زمینه هنوز مجوزی صادر نشده است، افزود: از هفته گذشته آموزش دوره‌های آتش‌نشانی و ایمنی به تعداد ۱۲ نفر از نیروی داخلی شهرداری لاهیجان که از ورزشکاران عنوان‌دار شهر هستند، آغاز شده است و این نیروها حداقل باید سه ماه آموزش ببینند تا بتوانند در سازمان آتش‌نشانی مشغول به کار شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: شهرداری برای خرید البسه و تجهیزات غواصی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و برای خرید دستگاه شارژ سیلندر تنفسی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

میربشیری با بیان اینکه مدیریت شهری با جدیت پیگیر دریافت نردبان آتش‌نشانی برای شهر لاهیجان است، تصریح کرد: هشت نفر از نیروهای شهرداری در حال آموزش تخصصی غواصی هستند که دوره آموزش نهایی آن‌ها تا ۱۰ روز آینده در استخر لاهیجان برگزار می‌شود و آتش‌نشانی لاهیجان بعد از رشت تنها شهرستانِ استان گیلان است که به تجهیزات و نیروهای غواصی و دستگاه شارژ سیلندر تنفسی تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته شهرداری لاهیجان برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی بیش از پنج میلیارد تومان هزینه کرده است، تاکید کرد: به همت شهردار، بخشی از نیازهای این سازمان برطرف شده و بخش دیگری نیز در حال تأمین است و درحال‌حاضر آتش‌نشانی لاهیجان به لحاظ تجهیزات با مشکلی مواجه نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان از حمایت‌های بسیار خوب شهردار لاهیجان از نیروهای آتش‌نشانی قدردانی کرد و گفت: این سازمان با حمایت مدیریت شهری در راستای آموزش نیروهای آتش‌نشانی و آموزش‌های همگانی در ادارات عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 587279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.