حقوق کارکنان شهرداری به‌زودی پرداخت می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز با اشاره به تعطیلی ادارات و بانک‌ها، گفت: در صورت همکاری بانک، حقوق کارکنان شهرداری امروز (دوشنبه) واریز می‌شود.

مهدی آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، اولویت پرداخت حقوق با کارگران است و در حال حاضر نیز حقوق کارگران شهرداری ابتدای هر ماه پرداخت می‌شود، تنها حقوق بخشی از کارکنان اداری و ستادی شهرداری و سازمان‌های مربوطه پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت حقوق تنها مختص این دوره مدیریت شهری نبوده است، افزود: علت تأخیر در پرداخت حقوق به کمبود نقدینگی بازمی‌گردد، با این حال آن دسته سازمان‌ها و مناطقی که درآمدزایی داشتند، حقوق کارکنان خود را پرداخت کرده‌اند و تنها حقوق بخشی از کارکنان سازمان‌ها و شهرداری مرکزی که درآمدی غیر از ارزش افزوده متمرکز دولتی نداشته‌اند، به تأخیر افتاده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز تاکید کرد: شهرداری‌ها می‌توانند از طریق تسهیلات بانکی نقدینگی خود را تأمین کنند، اما با توجه به اینکه شهرداری اهواز در چندسال گذشته وارد لیست سیاه بانکی شده است از این امتیاز محروم است، همچنین ارزش افزوده شهرداری که بر اساس برآوردها باید افزایش صددرصدی داشته باشد همچنان به میزان قبل پرداخت می‌شود، در حالی که حقوق کارکنان حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بعضی از درآمدهای شهرداری را نمی‌توانیم در هزینه‌های جاری خرج کنیم، زیرا هر کدام ردیف مصرف خاص خود را دارد، علاوه بر آن تعمیر پل ششم (پل فولاد) تقاطع‌های غیرهمسطح، آسفالت و اجرای دیگر پروژه‌ها موجب مصرف نقدینگی شهرداری شده است.

آذربایجانی با بیان اینکه در تلاش هستیم با رفع مشکلات بانکی شهرداری اهواز و خارج شدن از لیست سیاه بانکی، مشکل نقدینگی را رفع کنیم، گفت: با توجه به تعطیل شدن بانک‌ها و ادارات، در صورت همکاری بانک حقوق کارکنان امروز _دوشنبه، بیستم تیرماه_ پرداخت می‌شود، در غیر این صورت پرداخت حقوق به فردا _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ موکول خواهد شد.

کد خبر 587278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.