جولان ریزگردها در گلشهر+ پاسخ شهردار

طوفان ریزگردها در گلشهر نفس را در سینه شهروندان حبس و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های شهری وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جولان ریزگردها در گلشهر زندگی شهروندان را مختل کرده است. غلظت ذرات معلق در هوا هنگام وزش باد به حدی است که کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار می‌گیرد و زندگی شهروندان مختل می‌شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که سد خاکی در تخت‌عباس، منطقه‌ای در نزدیکی گلشهر بنا به تصمیم سازمان منابع طبیعی و به منظور تقویت آبخوان‌ها، احداث شد. بنا به گفته شهروندان ایجاد این سد خاکی موجب شده تا دشت بزرگ نزدیک شهر خشک و شور و بستر آن خاستگاه ریزگردها شود.

مردم می‌گویند ساخت این سد در تغییر اقلیم و ورود ریزگردها نقش قابل توجهی داشته و گلشهر اسیر سیاست‌ها و عملکرد نادرست مدیران شده است؛ سد ساختند که آبخوان‌ها تقویت شود، اما زمین فرونشست، خانه‌های مردم ترک برداشت و ریزگردها بلای جان شهروندان شد.

گلشهر نیازمند اعمال مدیریت صحیح به منظور جلوگیری از بیابانی شدن است، در غیراین صورت طوفان ریزگردها و کاهش کیفیت هوا همچنان ادامه خواهد داشت و حیات شهر و ساکنان را تهدید می‌کند.

عده‌ای از شهروندان گلشهر در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این شرایط انتقاد کرده‌اند و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره ۳۳۵۴۴۱۱۲-۸ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

همکاری میان‌بخشی برای مقابله با ریزگردها

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر با اشاره به پیگیری شورای شهر و شهرداری در خصوص رفع معضل ریزگردها، اظهار کرد: در این خصوص جلسه‌ای با منابع طبیعی داشتیم. با توجه به پیگیری‌های قبلی منابع طبیعی شهرستان، دشت شمال گلشهر به عنوان منطقه بیابانی کشور معرفی شده است.

وی افزود: در سفر استاندار اصفهان به شهرستان گلپایگان طی بازدیدی با مسئولان و مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان، موضوع مطرح و مقرر شد مبلغی برای مطالعات دشت گلشهر تخصیص داده شود.

شهردار گلشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منبع ریزگردها محدوده گلشهر نیست، شهرداری نمی‌تواند به صورت مستقیم به مسئله ورود کند، اما به دلیل اهمیت مقابله با ریزگردها با همکاری میان‌بخشی سازمان‌ها و مدیریت شهری اقداماتی در نظر گرفته شده است.

شهردار گلشهر ادامه داد: پس از انجام مطالعات، کاشت درختچه یا مالچ‌پاشی در دشت گلشهر اجرا خواهد شد.

کد خبر 587275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.