اجرای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای در وین اتریش

شرکت انرژی وین قصد دارد میلیون‌ها دلار برای یک اجرای یک سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند، تا تن‌ها CO2 را ذخیره کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت انرژی شهری وین اعلام کرد که یک کارخانه خنک‌کننده منطقه‌ای جدید در Stubenring شروع به کار کرده است. سرمایش منطقه‌ای مفهومی نسبتاً جدید در اروپا است و با به‌کارگیری بسیاری از زیرساخت‌های مشابه گرمایش منطقه‌ای، عمل می‌کند.

با توجه به تغییرات اقلیمی که هر سال دمای هوا را به رکورد جدیدی می‌رساند، دولت وین به طور جدی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات در این رابطه است. بر اساس بیانیه‌ای رسمی، شرکت انرژی وین باید تا سال ۲۰۳۰ بتواند ۳۰۰ مگاوات انرژی خنک تأمین کند و پایتخت اتریش را به الگوی سرمایش اروپا تبدیل کند.

در ژوئن گذشته، وین بالاترین دما را از زمان شروع اندازه‌گیری‌ها به ثبت رساند و گرما به مدت ۱۲ روز به ۳۰ درجه رسید. علاوه بر این، به گفته مسئولان شرکت انرژی شهری وین، تعداد روزهای گرم در این کشور در ۳۰ سال گذشته دو برابر شده است و همین امر، یافتن یک راه‌حل را به یک امر ضروری تبدیل کرده است.

این شرکت در ۱۵ سال گذشته به طور پیوسته در حال کار بر ارائه خنک کننده منطقه‌ای بوده است، با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که آنها یک دستور کار بلندمدت دارند و به صرفه‌جویی در انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط می‌شود.

اجرای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای در وین اتریش

در حال حاضر، ۱۸۰ ساختمان در پایتخت اتریش دارای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای با خروجی حدود ۲۰۰ مگاوات هستند. این به معنی کاهش ۵۰ درصدی انتشار CO2 و ۷۰ درصدی مصرف انرژی در مقایسه با تهویه مطبوع معمولی است. علاوه بر این، طبق اعلام این شرکت، خنک‌کننده منطقه‌ای نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه تهویه مطبوع را تکمیل کرده است و سیستم را از نظر وجود کربن، کارآمد و پایدار کرده است.

این شرکت، کار بر نیروگاه Stubenring را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و اکنون که عملیاتی شده است، می‌تواند تا ۳۰۰ هزار متر مربع از فضای کف را با توان خروجی ۱۵ مگاوات خنک کند.

طبق یک بیانیه رسمی، تا سال ۲۰۳۰، این شرکت باید ۳۵۰ مگاوات برق اختصاص داده شده به خنک‌کننده منطقه داشته باشد. مسئولان انرژی شهر توضیح دادند که تا سال ۲۰۲۷، این شرکت قصد دارد حدود ۹۰ میلیون یورو برای توسعه ظرفیت‌های تولید در داخل شهر و بعضی مناطق خارج از آن سرمایه‌گذاری کند.

در حال حاضر، مشتریان بزرگ برای این خنک‌کننده منطقه‌ای شامل ساختمان‌های اداری بزرگ، سالن‌های ورزشی وهتل‌ها می‌شود. روش کار فن‌آوری خنک‌کننده بسیار شبیه به عملکرد گرمایش منطقه‌ای است؛ شرکت به جای تغذیه رادیاتور با آب گرم، آب سرد شده را با دمای ۵-۶ درجه وارد آن می‌کند و به این ترتیب هوای خنک منتشر می‌شود.

اجرای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای در وین اتریش

کد خبر 587261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.