۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

تیم فوتبال بارسلونا در تلاش است تا بدهی‌های سرسام‌آور خود را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا در حال خلاص شدن از شر تعدادی از بازیکنان مهم است تا بدهی‌های سرسام‌آور خود را کاهش دهد. بازسازی بزرگ تابستانی بارسلونا آغاز شده است و «خوان لاپورتا» رئیس باشگاه، قصد دارد دستمزد تیم اصلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد تا بودجه‌ای برای خریدهای جدید رقم بزند.

بلوگرانا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۳۵ میلیارد یورو (۱.۱۶ میلیارد پوند / ۱.۴۲ میلیارد دلار) بدهی داشت و از آن زمان تاکنون اقدامات جدی برای متعادل کردن حساب خود انجام داده است، به طوری که لاپورتا مجوز فروش ۴۹.۹ درصد از مجوز و تجارت باشگاه (BLM) را از اعضای رسمی باشگاه دریافت کرده است.

بارسا با فروش بخش بزرگی از درآمد خود از حقوق تلویزیونی لالیگا موافقت کرده، زیرا به دنبال جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون یورو لازم، برای بازگشت عملکرد باشگاه به حالت عادی است.

با این حال، آن‌ها ملزم به فروش تعدادی از ستاره‌های بزرگ خود برای کاهش هزینه‌های حقوق و ثبت قرارداد بازیکنان جدید خواهند بود، اما چه کسانی را قربانی خواهند کرد؟ در ادامه نگاهی به این موضوع خواهیم داشت.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

فرانکی دی یونگ

فرانکی دی یونگ، هافبک هلندی که در ابتدا با ۷۵ میلیون یورو (۶۵ میلیون پوند/۷۹ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹ از آژاکس به بارسا پیوست، به شدت با انتقال به منچستریونایتد مرتبط بوده است. این بازیکن ۲۵ ساله علناً اصرار دارد که می‌خواهد در نیوکمپ بماند و ژاوی تمایلی به از دست دادن یکی از دارایی‌های ارزشمند خود ندارد؛ اما طبق گزارش‌ها، سرمربی تیم نیز می‌پذیرد که باشگاه ممکن است چاره‌ای جز به دست آوردن پول نقد نداشته باشد.

طبق اعلام رسانه‌ها، یونایتد نزدیک به توافق بر سر مبلغ ۶۵ میلیون یورو (۵۶ میلیون پوند/۶۸ میلیون دلار) با بارسا به علاوه افزودن برخی شرایط در در بندهای قرارداد است. در همین حال، چلسی نیز به این هافبک هلندی علاقه‌مند است و یونایتد را برای جذب این بازیکن به چالش خواهد کشید.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

سرجینو دست

سرجینو دست، ستاره تیم ملی مردان ایالات متحده، بازیکن دیگری است که از آژاکس به سمت بارسا گام برداشته است، اما نتوانسته خود را به‌عنوان یک بازیکن کلیدی تیم اصلی، مانند دی یونگ مطرح کند. این بازیکن ۲۱ ساله، در طول دو سال گذشته ۷۱ بازی برای آبی اناری‌ها انجام داده، اما بسیاری از این بازی‌ها از روی نیمکت بوده و گزارش شده که باشگاه اکنون به دنبال فروش او و بازگرداندن ۲۵ میلیون یورو پول پرداختی اولیه خود است. ۲۲ میلیون پوند /۲۶ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری هم در میان علاقه تیم‌هایی مانند چلسی، بایرن مونیخ و سویا که خواهان جذب دست هستند.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

ساموئل اومتیتی

ساموئل اومتیتی، مدافع میانی فرانسه طی شش سال گذشته در بارسا بوده است و در ژانویه به کاهش مشکلات مالی آن‌ها کمک کرد زیرا با تمدید قرارداد با کاهش قابل توجه دستمزد موافقت کرد. این حرکت همچنین برای اطمینان از اینکه باشگاه می‌تواند قرارداد فران تورس را ثبت کند، انجام شد و اومتیتی اکنون برای خروج، چه به صورت دائمی یا قرضی، برای رفتن به فیورنتینا در ایتالیا آماده است.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

کلمنت لنگلت

کلمنت لنگلت آخرین مراحل انتقال قرضی خود از بارسلونا به تاتنهام را تکمیل کرد و به آخرین خرید تابستانی برای تیم شمال لندن تبدیل شد. لنگلت تا سال ۲۰۲۶ با بارسا قرارداد دارد، اما در زمان ژاوی هرنانز از اعتماد کردن سرمربی به او کاسته شده و این مدافع را وادار به جست‌وجوی یک تیم و تجربه چالش جدید کرده است.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

ممفیس دیپای

ممفیس دپای در اولین فصل خود برای بارسا تنها ۱۳ گل در ۳۸ بازی به ثمر رساند که پس از جدایی از لئون در تابستان گذشته، به صورت رایگان با این باشگاه قرارداد امضا کرد. ورود پیر امریک اوبامیانگ در پنجره نقل و انتقالات زمستانی باعث شد که این مرد هلندی به عنوان مهاجم اصلی ژاوی به کار گرفته شود و بلوگرانا اکنون به دنبال فروش است و قرارداد او تا ۱۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد. با این حال، دیپای برنامه‌ای برای ادامه کار ندارد، همان‌طورکه به NOS گفت: در بارسلونا احساس می‌کنم که در خانه هستم، انتظار دارم دوباره برای فصل جدید آماده شوم.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

میرالم پیانیچ

میرالم پیانیچ برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به صورت قرضی به بشیکتاش فرستاده شد که تحت نظر رونالد کومان، سرمربی قبلی بارسا ناامید شد. این بازیکن ۳۲ ساله گفته که آماده است تا دو سال باقی مانده از قراردادش را در نیوکمپ زیر نظر ژاوی بگذراند، اما اینتر و ناپولی هر دو علاقه‌مند هستند هافبک سابق یوونتوس را به سری آ بازگردانند.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

نتو

نتو در سه سال گذشته دروازه‌بان دوم بارسا بوده است و تا سال ۲۰۲۴ همچنان با این باشگاه قرارداد دارد. با این حال، این بازیکن ۳۲ ساله درخواست جدایی در تابستان امسال را اعلام کرد و طبق گزارشات، در رادار تیم‌های لیگ برتری اورتون، استون ویلا و تیم برزیلی فلامینگو قرار دارد.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

مارتین بریتویت

زمانی که بارسا در فوریه ۲۰۲۰ قرارداد اضطراری مارتین بریثویت، مهاجم سابق میدلزبرو را تکمیل کرد، بیش از چند تردید ایجاد شد. گفته می‌شد که ملی‌پوش دانمارکی تجربه بازی در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان را ندارد و او از زمان آمدن به بارسلونا کاری برای کم کردن شک‌های خود انجام نداده است و در ۴۴ بازی لیگ فقط پنج گل برای غول‌های اسپانیایی به ثمر رسانده است. بریثویت اکنون در لیست خروج تیم ژاوی قرار دارد و ظاهراً در حال بررسی پیشنهادهایی از MLS و خاورمیانه است.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

ریکی پووچ

ریکی پویگ زمانی که در سال ۲۰۱۸ از آکادمی مشهور لاماسیا بیرون آمد، به عنوان یکی از با استعدادترین ستاره‌های نسل بعدی بارسا معرفی شد، اما در سال‌های اخیر نتوانسته بر این صحبت صحه بگذارد. ژاوی به صراحت اعلام کرده که این بازیکن ۲۲ ساله در برنامه‌هایش قرار نمی‌گیرد و ممکن است پیش از بسته شدن پنجره تابستانی، انتقالی رخ دهد و تیم‌هایی مانند سلتاویگو، رئال بتیس و والنسیا همگی به عنوان خریدار معرفی شده‌اند که خواهان جذب پووچ هستند.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

فرانسیسکو ترینکائو

انتقال رویایی فرانسیسکو ترینکائو از براگا به بارسلونا در سال ۲۰۲۰ مطابق با برنامه پیش نرفت و این بازیکن ۲۲ ساله نتوانست سرمایه اولیه ۳۱ میلیون یورویی باشگاه را به درستی مورد بهره‌برداری قرار دهد. پس از یک سال اول در نیوکمپ، ترینکائو در طول فصل ۲۰۲۱-۲۲ به وولوز قرض داده شد، اما باشگاه لیگ برتری، بعید است که او را به طور کامل به خدمت بگیرد. ترینکائو اکنون می‌تواند در راه بازگشت به زادگاهش پرتغال باشد، زیرا اسپورتینگ مشتاق بستن قرارداد تابستانی با او است.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

اسکار مینگزا

یکی دیگر از محصولات لاماسیا که هنوز موفق به درخشش نشده، اسکار مینگزا است که در فصل گذشته فقط ۹ بار در لالیگا به میدان رفته بود. این بازیکن ۲۳ ساله اکنون با قیمت ۱۰ میلیون یورو به فروش می‌رسد، اما باید دید که آیا خواهان‌های بالقوه‌ای مانند ختافه و والنسیا مایلند با این قیمت درخواستی بارسلونا موافقت داشته کنند یا خیر.۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

موسی واگه

موسی واگه، ملی‌پوش سنگالی، یکی دیگر از بازیکنانی است که آینده‌ای در بارسا ندارد و آخرین سال دوران حرفه‌ای خود را به دلیل مصدومیت جدی، بیرون از زمین گذراند. این مدافع راست ۲۳ ساله، پیش از این دوره‌های قرضی را در نیس و پائوک سپری کرده بود و اگر آبی‌اناری‌ها نتوانند خریدار قطعی پیدا کنند، یک انتقال موقت دیگر را برای او در دستور کار قرار خواهند داد.

۱۱ بازیکن در لیست فروش بارسلونا!

چه کسی قبلاً بارسا را ترک کرده است؟

بارسلونا درحال‌حاضر پیشرفت‌هایی در بازسازی تیم خود داشته و با قبول ضرر ۱۲۰ میلیون یورویی بابت فیلیپه کوتینیو که پس از یک دوره قرضی موفقیت‌آمیز در استون ویلا برای همیشه با ۲۰ میلیون یورو (۲۱ میلیون دلار / ۱۷ میلیون پوند) در نیم فصل دوم ۲۰۲۱-۲۲ به این تیم پیوست.

کلمنت لنگلت بازیکن دیگری است که به صورت قرضی از این تیم جدا شده و به تاتنهام در لیگ برتر پیوسته است. این تیم اکثر دستمزد لنگلت را تا زمانی که او در شمال لندن است، پرداخت خواهد کرد. ۸۰ درصد از دستمزد بازیکن با تاتنهام است و بارسا مابقی را پرداخت می‌کند.

دنی آلوز به عنوان بازیکن آزاد جدا شد و لوک دی یونگ به PSV آیندهوون بازگشت.

تصمیم عثمان دمبله در مورد آینده‌اش می‌تواند بیشترین تأثیر را بر امور مالی بارسا داشته باشد. او درحال‌حاضر بازیکن آزاد است، اگرچه گزارش‌هایی وجود دارد که این ملی‌پوش فرانسوی با یک قرارداد دو ساله با کاهش ۴۰ درصدی دستمزد موافقت کرده است.

متئو آله مانی، مدیر فوتبال بارسلونا تاکید کرد که باشگاه در حال مذاکره با این بازیکن است اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

وی گفت: در شرایط نامشخصی هستیم. درحال‌حاضر نمی‌توانیم بازیکنانی را جذب کنیم، زیرا هنوز باید مسائل فیرپلی مالی را حل کنیم.

ما در حال صحبت با بازیکنانی هستیم که به ما علاقه‌مند هستند تا آن‌ها بتوانند برای حل مشکلات صبر کنند. درحال‌حاضر، ما به صحبت ادامه خواهیم داد. در همین حال، موسی سیسوکو، ایجنت دمبله، در دفاتر اینتر مشاهده شد که این موضوع به گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده او دامن زد.

کد خبر 587257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.