آسیب‌های اجتماعی مختص چهارباغ نیست

یک جامعه‌شناس شهری گفت: آسیب‌های اجتماعی مختص چهارباغ نیست و در نقاط مختلف شهرها وجود دارد.

امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس مکتب جامعه‌شناسی شهری شیکاگو که بر رفتارهایی از انسان متمرکز شده است و توسط ساختارهای جامعه و شاخصه‌های کالبدی محیط تعیین می‌شود، در رابطه بین محیط زندگی و افرادی که در آن زندگی می‌کنند، آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کل کشور از یک نوع هماهنگی و یکسانی برخوردار است، افزود: در شهر اصفهان به عنوان یک کلان‌شهر، آسیب‌ها بیشتر در مناطق حاشیه‌نشین و نقاط دارای تراکم جمعیت بالا وجود دارد که نوع بافت فرهنگی و اجتماعی افراد متفاوت است.

این جامعه شناس شهری تصریح کرد: بر اساس تئوری «جرج زیمل» جامعه شناس مکتب شیکاگو، محیط مساعد جرم را گسترش می‌دهد، لذا در کلان‌شهرها به دلیل افزایش مهاجرت افراد، باورهای اصیل به هم خورده و آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نتیجه بیکاری، شکاف طبقاتی، انواع نابسامانی، مشکلات تأمین معاش، فروریختن ارزش‌های دینی و باورها است، ادامه داد: در بعضی محورها، ترس از شناخته شدن در افراد وجود ندارد، از این‌رو عده‌ای اقدام به دست‌فروشی یا تکدی‌گری می‌کنند.

قرایی‌مقدم تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی مختص چهارباغ نیست و در نقاط مختلف شهر وجود دارد، در واقع عده‌ای شب‌ها برای خواب به حاشیه‌های شهر می‌روند و روزها به محیط‌های پرجمعیت همچون چهارباغ می‌آیند، البته منشأ آسیب‌های اجتماعی بیکاری، فقر و گرانی است.

کد خبر 587245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.