ایران تمام تلاش خود را برای آزادی حمید نوری انجام می‌دهد

دبیر ستاد حقوق‌بشر با خودسرانه خواندن بازداشت حمید نوری و غیرقانونی بودن دادگاه و محاکمه صوری وی، گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را برای آزادی وی به کار خواهد بست.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی در دیدار با فرزند حمید نوری، تبعه ایرانی بازداشتی در سوئد، اقداماتی که تاکنون در سطوح مختلف در کشور و به ویژه قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر برای پیگیری پرونده نوری صورت گرفته را تشریح کرد.

وی مواضع اصولی حمید نوری در برابر تمامی فشارها و ظلم‌های وارده به وی را ستود و در ادامه افزود: وی زمان محدودی که این دادگاه غیرقانونی در اختیارش قرار داد را به فرصتی برای افشای ماهیت واقعی گروهک تروریستی منافقین تبدیل کرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه حمایت و دفاع از اتباع ایران در هر کجای دنیا که باشند را وظیفه ذاتی نظام دانست و در ادامه گفت: در این مورد نیز حداکثر تلاش خود را بکار بسته و خواهیم بست.

وی از سازمان صدا و سیما و رسانه‌های مختلف و همچنین سازمان‌های مردم نهاد خواست تا به قضیه حمید نوری توجه ویژه‌ای داشته باشند و از ظرفیت‌های مختلف خود برای روشنگری و همچنین پیگیری وضعیت وی استفاده کنند.

لزوم روشنگری اقدامات غیرقانونی دولت سوئد

فرزند حمید نوری نیز در این دیدار، ضمن تشریح وضعیت پدرش در زندان سوئد و رفتارهای غیرانسانی با وی در طول ۳۲ ماه گذشته، گفت: «مقامات سوئدی هنوز با درخواست پدرم برای مراجعه به چشم پزشک موافقت نکردند و با اینکه مادر و خواهرم مدتی است که برای دیدن پدر به این کشور رفته‌اند، اما مقامات سوئد تاکنون اجازه دیدار صادر نکرده‌اند».

وی در ادامه خواهان ادامه تلاش‌ها برای روشنگری در مورد اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی علیه پدر و ماهیت منافقین تروریست و همچنین فراهم شدن شرایط آزادی هرچه زودتر وی شد.

کد خبر 587186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.