کدام شهرهای ایتالیا کمترین آلودگی را دارند؟

شهر ترنتو از لحاظ تفکیک جمع آوری زباله‌ها بسیار موفق عمل کرده است و در صدر فهرست شهرهای ایتالیایی با کمترین میزان آلودگی قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انجمن Legambiente هر سال گزارشی از عملکرد زیست‌محیطی شهرهای ایتالیا ارائه می‌دهد که کیفیت هوا، آب، مدیریت زباله و انرژی را ارزیابی می‌کند. در رتبه‌بندی جدید، ۱۰ شهر ایتالیا که کمترین میزان آلودگی را دارند مشخص شده است.

فرارا

شهر فرارا که در شمال ایتالیا قرار دارد، از نظر جمع‌آوری جداگانه زباله‌ها تا حدود ۸۰ درصد موفق بوده است که این میزان بسیار بالاتر از میانگین ۵۵ درصد شهرهای ایتالیا برای تفکیک زباله‌ها است. این شهر توریستی که در روزهای مختلف سال، گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان در خود جای می‌دهد، در جایگاه دهم شهرهای ایتالیا با کمترین میزان آلودگی قرار دارد.

کدام شهرهای ایتالیا کمترین آلودگی را دارند؟

اوریستانو و بلونو

اگرچه اوریستانو از نظر تولید ناخالص ملی در بین شهرهای برتر ایتالیا قرار ندارد، اما از لحاظ اکوسیستم شهری قابل ستایش است. بدین معنا که برای بهبود سطح آلودگی در شهر، توسعه و برنامه‌ریزی تحولات آینده شهری خوب عمل کرده است. بلونو از دیگر شهرهای پاک ایتالیا است که کیفیت زندگی در آن به دلیل بهبود جمع‌آوری زباله‌ها و مسیرهای خوب دوچرخه‌سواری در سطح بالایی قرار دارد.

ترویزو و پسارو

ترویزو به دلیل هوای پاک، حمل‌ونقل کارآمد و پیشرفت خوب در اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر، یک شهر نمونه در ایتالیا محسوب می‌شود و کیفیت زندگی خوبی را برای شهروندان ارائه می‌دهد. پسارو از دیگر شهرهای ایتالیایی است که کمترین میزان آلودگی را دارد. در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای مقابله با امور غیر منتظره زیست‌محیطی و پیشگیری از آلودگی هوا در این شهر انجام شده است. امروزه پسارو در بین شهرهای برتر ایتالیا قرار دارد و سواحل آن دارای آب‌های بسیار تمیز است.

پارما و پوردنونه

تفکیک جمع‌آوری زباله‌ها در شهر پارما از هشت درصد به ۷۲ درصد رسیده و آن را در جایگاه پنجم شهرهای پاک ایتالیا قرار داده است. شهر پوردنونه نیز به دلیل مدیریت شهری عالی، مسیرهای خوب دوچرخه سواری و مناطق ویژه عابران پیاده از دیگر شهرهای متمایز ایتالیا است و کمترین میزان آلودگی را دارد.

کدام شهرهای ایتالیا کمترین آلودگی را دارند؟

بولزانو و مانتوا

میزان آلودگی هوا درشهر بولزانو کم است و تنها ۳۰ درصد آن از وسایل نقلیه شخصی حاصل می‌شود.

سیستم فاضلاب کارآمد، کیفیت هوای عالی، انتشار اندک آلاینده‌های مضر و مسیرهای دوچرخه‌سواری خوب در ازای هر شهروند، از ویژگی‌هایی است که شهر مانتوا را در فهرست شهرهای پاک ایتالیا قرار داده است.

ترنتو؛ پاک‌ترین شهر ایتالیا

شهر "ترنتو" در شمال ایتالیا کمترین میزان آلودگی را در بین شهرهای ایتالیا به خود اختصاص داده و توانسته در صدر فهرست انجمن دوستدار محیط زیست Legambiente قرار بگیرد. این شهر از لحاظ تفکیک جمع‌آوری زباله‌ها تا حدود ۸۰ درصد موفق عمل کرده است. شبکه آب عالی و عرضه کارآمد انرژی که پنجاه درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر حاصل می‌شود از دیگر دلایل آلایندگی کم این شهر است.

کدام شهرهای ایتالیا کمترین آلودگی را دارند؟

کد خبر 587101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.