از بیرون کشیدن جسد از سد پس از ۱۶ روز تا کشف معمای جسد داخل فرغون

بیرون کشیدن جسد از سد پس از ۱۶ روز، تیراندازی در مراسم عروسی با سه مجروح، انفجار هولناک مخزن گاز مایع، افشای معمای جسد داخل فرغون، اسلحه‌کشی دو روستای ایلام روی یکدیگر و محاکمه قاتل برای قتل دوست خود را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، جوتیار برزیگر رئیس جمعیت هلال‌احمر سردشت، اظهار کرد: دوم تیرماه جاری، دو جوان ۳۰ ساله با قایق دست‌ساز وارد دریاچه سد شدند که قایق آنها دچار حادثه شد و این دو نفر نیز غرق شدند.

وی افزود: بلافاصله با حضور اکیپ امداد و نجات آتش‌نشانی سردشت و هلال‌احمر شهرستان عملیات جست‌وجو آغاز شد و با گذشت هفت روزه نتیجه‌ای حاصل نشد.

فرمانده عملیات نجات غریق و رئیس جمعیت هلال‌احمر سردشت ادامه داد: دیروز با حضور چهار غواص بعد از گذشت ۱۲ روز جست‌وجوی مداوم پیکر متلاشی شده یکی از جوان‌های غرق شده در دو کیلومتری از نقطه حادثه کنار دریاچه سد پیدا شد.

وی ادامه داد: امروز نیز با تماس مردمی مبنی بر مشاهده جنازه‌ای در کنار دریاچه سد، به سرعت نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و پیکر دومین جوان غرق شده که فاصله یک کیلومتری با نقطه حادثه داشت، بعد از گذشت ۱۶ روز پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

برزیگر ضمن قدردانی از زحمات ستاد و مدیریت بحران شهرستان و سایر عوامل نجات غریق و تسلیت به خانواده‌های داغ‌دیده، پایان عملیات جست‌وجو را اعلام کرد.

تیراندازی در مراسم عروسی با ۳ مجروح

سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا فرمانده انتظامی بروجرد، اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مجروح شدن سه نفر بر اثر تیراندازی در یک مراسم عروسی اطراف شهر بروجرد، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد فردی در مراسم عروسی با سلاح غیرمجاز اقدام به تیراندازی می‌کند که بر اثر آن سه نفر از اقوام داماد مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل می‌شوند.

فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به اینکه حال این سه نفر مساعد است، ادامه داد: مأموران این شهرستان با کارهای اطلاعاتی و پلیسی عامل تیراندازی را دستگیر و یک قبضه سلاح جنگی غیرمجاز نیز از وی کشف شد.

وی ضمن هشدار به افراد هنجارشکنی که با اقدامات نامتعارف باعث سلب آسایش مردم و گاهی باعث صدمه به دیگران می‌شوند، خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت با افراد قانون شکن برخورد خواهد کرد. شهروندان از رسوم غلط تیراندازی در مراسمات شادی و عزا جدا خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

انفجار هولناک مخزن گاز مایع

روح‌الله اسماعیلی رئیس آتش‌نشانی شهرداری آمل، اظهار کرد: حدود ساعت هشت صبح امروز حادثه انفجار و آتش‌سوزی کارگاه گاز مایع در خیابان کلاکسر آمل جنب کمربندی به مرکز پیام‌رسان آتش‌نشانی این شهر اعلام شد.

وی با بیان اینکه با اعلام این آتش‌سوزی سه دستگاه خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: در این حادثه مخزن بزرگ گاز مایع دچار انفجار شد که با حضور به موقع آتش‌نشانان و اطفا کامل حریق از گسترش آتش به مغازه‌های اطراف جلوگیری شد.

رئیس آتش‌نشانی شهرداری آمل ادامه داد: در این حادثه سه مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند و یک دستگاه خودروی سواری نیز به طور کامل در آتش سوخت و دو دستگاه خودرو دیگر دچار خسارت شدند. مراکز نگهداری گاز مایع از ایمنی لازم برخوردار نیستند و متأسفانه با وجود نامه‌نگاری‌های متعدد درخصوص تعطیلی این مراکز، همچنان شاهد فعالیت آنها در شهرستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر کارگاه‌های گاز مایع و خطرات آن به تهدیدی برای امنیت شهر و آرامش شهروندان تبدیل شده که لازم است از لحاظ قانونی با این افراد برخورد و دستور تعطیلی کارگاه‌های غیرمجاز گاز مایع صادر شود.

افشای معمای جسد داخل فرغون

چندی قبل کشف جسد مرد جوانی داخل گونی در شهرک صنعتی شمس‌آباد (اتوبان تهران- قم) به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و بازپرس دادگاه عمومی فشافویه اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر تیم جنایی راهی محل شده و با جسد پسری حدوداً ۲۰ ساله داخل گونی سفید در بسته مواجه شدند.

طناب سبز رنگی دور گردن مقتول پیچیده شده بود و حکایت از آن داشت پسر جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است. در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت، مشخص شد که مردی جسد را داخل فرغون قرار داده و آن را رها کرده است. دوربین‌ها نشان می‌داد که مرد فرغون به‌دست از کارگاهی در همان اطراف بیرون آمده است.

تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان موفق شدند متهم متواری را شناسایی و دستگیر کنند. مرد جوان در تحقیقات اولیه منکر قتل بود اما در مواجهه با مدارک و شواهد پلیسی به جنایت اعتراف کرد: با مقتول در یک کارگاه کار می‌کردیم. روز حادثه مشروب خورده بودم و حال خوبی نداشتم. با مقتول دعوایم شد و ناخواسته او را به قتل رساندم. جسد را داخل گونی قرار دادم و با فرغون از کارگاه به بیرون منتقل کردم و خودم هم دیگر به کارگاه نرفتم. با اعتراف متهم جوان، او به زندان منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

اسلحه‌کشی ۲ روستای ایلام روی یکدیگر

سرهنگ کرم حسنی فرمانده انتظامی دره شهر، اظهار کرد: اختلاف و درگیری بر سر حقابه کشاورزی در بخش ماژین این شهرستان یک نفر کشته و سه نفر زخمی بر جای گذاشت. درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری بین دو روستا در بخش ماژین بلافاصله مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران مشخص شد در این درگیری بین اهالی دو روستا به وقوع پیوسته و درپی آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر با سلاح جنگی زخمی شده‌اند. پنج نفر از عاملان اصلی درگیری بازداشت شدند و برابر تحقیقات صورت گرفته قاتل در میان زخمی‌ها است.

فرمانده انتظامی دره شهر با اشاره به اینکه مجروحان حادثه بلافاصله توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند، خاطرنشان کرد: با حضور دادستان دره‌شهر و پلیس هم اکنون امنیت و آرامش در محل بر قرار است. یازدهم تیرماه نیز اختلافات خانوادگی در دره شهر موجب کشته شدن سه عضو یک خانواده شد.

محاکمه قاتل برای قتل دوست خود

عصر بیست‌وچهارم شهریورماه سال ۹۹ وقوع درگیری دسته جمعی میان تعدادی از اوباش در میدان غیاثی تهران رخ داد که در آن درگیری پسر ۳۰ ساله‌ای به نام اردلان که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود در دم جان سپرد و دوستش مازیار که از ناحیه چشم آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شد. شواهد نشان می‌داد مازیار با شلیک گلوله اردلان را کشته است.

مازیار تحت درمان قرار گرفت اما چشم راستش به خاطر شدت جراحات تخلیه شد. وی به درگیری خونین با اردلان و قتل وی اعتراف کرد و گفت: دوست اردلان به نام سیامک چشم من را کور کرده است.

به این ترتیب سیامک نیز بازداشت شد. آنها به درگیری خونین اعتراف کردند و مازیار به اتهام قتل دوستش و سیامک به اتهام کور کردن چشم مازیار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس مازیار در جایگاه متهم ایستاد و گفت: سال‌ها بود که من و اردلان با هم دوست‌های صمیمی بودیم و با هم رفت آمد داشتیم اما از مدتی قبل سر یک شوخی بچه‌گانه رابطه ما با هم بد شد. اختلاف ما ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل اردلان در خیابان با من درگیر شد و مرا با چاقو زد.

من زخمی شدم و چند روز در بیمارستان بستری بودم اما از اردلان شکایت نکردم. درگیری دنباله‌دار ما ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتیم با هم در میدان غیاثی قرار ملاقات بگذاریم و اختلاف خود را حل کنیم. آن روز با ماشین به میدان غیاثی رفتم اما اردلان و دوستانش با سه ماشین به محل قرار آمده بودند. من هنوز از ماشین پیاده نشده بودم که آنها با قمه و شمشیر و چاقو به سمت من حمله‌ور شدند و هر کدام ضربه‌ای به من زدند.

همان موقع سیامک که دوست صمیمی اردلان بود با قمه به چشمم زد و موجب نابینایی چشم راستم شد. خون جلوی صورتم را گرفته بود و هیچ جا را نمی‌دیدم. من اسلحه‌ای را که ما متعلق به اردلان بود و امانت به من سپرده بود از ماشینم برداشتم و بی‌هدف شلیک کردم اما گلوله ناخواسته به صورت مازیار برخورد کرد و موجب مرگ وی شد.

باور کنید من آن روز برای تسویه حساب و حل اختلاف قدیمی با اردلان قرار گذاشته بودم و نمی‌خواستم در آن درگیری کسی آسیب ببیند. مرگ او اتفاقی رخ داد چون چشمانم جایی را نمی‌دید بی هدف شلیک کردم. من نمی‌خواستم به سمت اردلان شلیک کنم. من بعد از شلیک بلافاصله سوار ماشین شدم و فرار کردم و به خانه دایی‌ام رفتم اما شدت جراحت چشمم آنقدر زیاد بود که به ناچار بیمارستان رفتم و همانجا دستگیر شدم. من حالا برای سیامک درخواست قصاص چشم دارم و حاضر به گذشت نیستم.

سپس سیامک ۲۸ ساله به اتهام کور کردن چشم متهم ردیف اول در جایگاه ویژه ایستاد. وی اظهارات مازیار را رد کرد و او را دروغگو خواند. وی گفت: وقتی مازیار سر قرار آمد اسلحه را به دست گرفت و به سمت ما شلیک کرد که یک تیر به صورت اردلان برخورد کرد و به جمجمه او فرو رفت و موجب مرگش شد. من همان لحظه به سمت ماشین مازیار رفتم تا سوئیچ را بردارم تا نتواند فرار کند اما او با من درگیر شد و من یک ضربه با قمه به چشمش زدم. من اتهام کور کردن چشم مازیار را قبول دارم اما در درگیری این اتفاق رخ داد و من قصد کور کردن او را نداشتم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

کد خبر 587081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.