کاهش ساخت‌وسازهای ناایمن با الکترونیکی شدن پروانه‌/ لاهیجان پایتخت چای ایران

کاهش ساخت‌وسازهای ناایمن با الکترونیکی شدن صدور پروانه، حمایت مدیریت شهری اهواز از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، رفع مشکلات نجف‌آباد دغدغه مدیریت شهری، ایجاد اشتغال برای بانوان از اهداف مدیریت شهری شیراز، برکناری شهردار رشت و لاهیجان پایتخت چای ایران را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاهش ساخت‌وسازهای ناایمن با الکترونیکی شدن صدور پروانه، ضرورت حمایت مدیریت شهری اهواز از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، پرچم غدیر، پرچم حاکمیت اسلام، رفع مشکلات نجف‌آباد دغدغه مدیریت شهری، لزوم ایجاد اشتغال برای بانوان از اهداف مدیریت شهری شیراز، برکناری شهردار رشت، پرداخت نشدن سهم شهرداری خرم‌آباد از ارزش افزوده و لاهیجان پایتخت چای ایران را در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

کاهش ساخت‌وسازهای ناایمن با الکترونیکی شدن صدور پروانه

مصطفی نباتی‌نژاد عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به غیرقابل استفاده و سکونت بودن ساختمان‌های ناایمن، اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن در شهر وجود دارد و در آینده به تعداد آنها اضافه خواهد شد، اگر ساختمان‌ها استحکام لازم را نداشته باشد، غیرقابل سکونت می‌شود.

وی تاکید کرد: با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها به شناخته شدن ساختمان‌ها بر اساس ضابطه و جلوگیری از ایجاد ساختمان‌های ناایمن کمک می‌شود و با این اتفاق داده‌ها در یک مسیر به شکل هم‌زمان و بر اساس استاندارد جمع‌آوری خواهد شد.

ضرورت حمایت مدیریت شهری اهواز از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

احمد سراج عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه شورای اسلامی شهر حامی سرمایه‌گذاران خواهد بود، گفت: شهر اهواز از نظر سرمایه‌گذاری بکر و دارای فرصت‌های بی‌نظیری است، لذا با حضور سرمایه‌گذاران آینده روشنی در انتظار شهر، شهروندان و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اهواز از نظر سرمایه‌گذاری بکر و دارای فرصت‌های بی‌نظیری است، اما در دهه گذشته به علت نبود سرمایه‌گذاری قوی در این شهر سرمایه‌های مولد در مدیریت شهری آن طور که باید ظهور و بروز نیافته است، در حالی که می‌توان در بخش عمران و ساخت‌وساز موفق عمل کرد.

پرچم غدیر، پرچم حاکمیت اسلام است

حجت الاسلام احمد عامری‌سیاهویی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: پرچم غدیر که پرچم حاکمیت اسلام است، باید در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) به دست عالم‌ترین و پاک‌ترین فرد باشد و آن فقیه عادل است که به فرهنگ اسلام ناب آشنا است.

وی تاکید کرد: غدیر الگوی حکومت اسلامی است، سیستم حکومتی در سیره رسول اکرم (ص) این است که قدرت و حکومت باید در دست معصومین (ع) باشد، بنابراین پرچم غدیر که پرچم حاکمیت اسلام است طبق آیه ابلاغ در حجة‌الوداع به دست امیرالمومنین (ع) و بعد از آن به اولاد طاهرش و در عصر غیبت حضرت ولیعصر (عج) باید به دست عالم‌ترین و پاک‌ترین فرد باشد و آن فقیه عادل است که به فرهنگ اسلام ناب آشنا است.

رفع مشکلات نجف‌آباد دغدغه مدیریت شهری

اسماعیل آخوندی سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد گفت: برخی افراد دغدغه توسعه شهر را دارند و در جلسات مردمی شرکت و مشکلات را مطرح می‌کنند، به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که مدیران و مسئولان در تلاش برای رفع مشکلات مناطق پنج‌گانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر همواره نقطه قوت خود را داشتن ارتباط مؤثر با شهروندان می‌داند؛ چرا که مشکلات محله‌ها دقیق‌تر احصا و رفع خواهد شد.

لزوم ایجاد اشتغال برای بانوان از اهداف مدیریت شهری شیراز

مسعود زارعی رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مهارت‌آموزی، پشتیبانی و ایجاد شرایط اشتغال‌زایی برای بانوان از جمله اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری شیراز است.

وی ادامه داد: به صورت جدی از موضوع توانمندسازی بانوان حمایت خواهیم کرد، چرا که نیاز واقعی زنان در شرایط فعلی اشتغال و کارآفرینی است.

شهردار رشت برکنار شد

محمدحسین واثق‌کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جلسه فوق‌ العاده شورای اسلامی شهر رشت، هجدهم تیرماه با موضوع بررسی طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت بدون حضور وی برگزار شد. طبق قانون شهردار یا باید امروز در جلسه استیضاح شورای اسلامی شهر برای پاسخگویی و دفاع از خود حاضر می‌شد یا اینکه به صورت مکتوب پاسخ‌ها را ارسال می‌کرد که پاسخ‌ها به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر ارسال شده بود.

وی تصریح کرد: با هشت رأی موافق از ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر، سیدامیرحسین علوی شهردار رشت از سمت خود برکنار شد.

سهم شهرداری خرم‌آباد از ارزش افزوده پرداخت نشده است

رضا بیرانوند رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه حق شهر خرم‌آباد در سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها ضایع شده و مبلغ ناچیزی به شهرداری تعلق گرفته است، اظهار کرد: در خصوص سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها به خرم‌آباد ظلم شده و تنها مبلغ کمی ماهیانه حدود یک میلیارد تومان به شهرداری خرم‌آباد تعلق می‌گیرد، در حالی که این مبلغ برای شهر یزد حدود ۴۲ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی حقوق و مزایای کارکنان شهرداری و یکسان‌سازی حقوق کارمندان در دستور کار قرار گرفته است و در سال جاری توانسته‌ایم تعادل خوبی بین تمام نیروها برقرار کنیم.

لاهیجان پایتخت چای ایران می‌شود

محمد ایدرم نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: مدیران بعضی از شهرهای تولید چای در گیلان در تلاش بودند، تا شهر خود را به عنوان پایتخت چای ایران در یونسکو ثبت کنند، اما با توجه به اینکه لاهیجان جایگاه نخست کشت چای در ایران را دارد و موزه تخصصی و تاریخی «چای» و آرامگاه «کاشف‌السلطنه» بنیان‌گذار صنعت چای ایران در این شهرستان قرار دارد، نام لاهیجان بیشتر از سایر شهرها به عنوان پایتخت چای ایران مطرح است.

وی با بیان اینکه روند ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای کشور در یونسکو هفته گذشته در شورای اسلامی شهر مصوب شده است، افزود: شهرداری بابت ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران، مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به یونسکو پرداخت کرده است. آئین پلاک‌کوبی ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در یونسکو بیست‌وپنجم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 587063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.