۷۶ درصد معابر مشهد به نام شهدا نامگذاری شد

بر اساس آمارها از مجموع ۴۲ هزار معابر، بلوارها و میادین مشهد،‌ تعداد ۳۴ هزار و ۳۵۱ معبر، بلوار و معبر فرعی معادل ۷۶ درصد از معابر این کلان‌شهر با حفظ شماره به نام شهدا نامگذاری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، از ابتدای آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر، ۲۲ جلسه نامگذاری تشکیل شده است و بالغ بر ۲۲ نام شهید با نصب ۴۰۰ تابلو شهید به تصویب رسیده است.

بر اساس آمارها از مجموع ۴۲ هزار معابر، بلوارها و میادین، تعداد ۳۴ هزار و ۳۵۱ معبر، بولوار و معبر فرعی معادل ۷۶ درصد معابر مشهد به صورت نام اصلی و به صورت زیرنویس با حفظ شماره به نام شهدا نامگذاری شده است، این آمارها طی سال‌های ۱۳۶۳ تاکنون در بازه زمانی ۴۰ ساله نامگذاری و تابلوگذاری شده است.

طبق آمارهای بنیاد شهید خراسان رضوی، این استان بالغ بر ۱۷ هزار شهید گران‌قدر تقدیم انقلاب کرده است که بالغ بر ۱۱ هزار شهید از شهر مشهد بوده‌اند و از این تعداد، از نام بیش از شش هزار شهید برای نامگذاری معابر سطح شهر استفاده شده است.

در حال حاضر ۶۰۴ بوستان، ۱۱۶ میدان، دو آزادراه، ۱۱ بزرگراه، ۲۲۰ بلوار، ۱۲۲ معبر درجه یک (معابر بالای ۱۶ متر)، ۳۶۵ معبر درجه دو (معابر ۱۶-۸ متر)، ۱۵ هزار و ۶۱۴ معبر درجه سه (معابر شش تا هشت متر) و ۲۵ هزار و ۵۹۰ کوچه بن‌بست و فرعی در مشهد وجود دارد.

کد خبر 586989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.