افزایش ۴۰ درصدی تست‌های مثبت کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تعداد تست‌های مثبت در استان اصفهان از افزایش بستری‌های آی‌سی‌یو، خبر داد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان در مقابله با کرونا به جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، اظهار کرد: یک شهرستان استان درحال‌حاضر در وضعیت نارنجی، هفت شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت آبی به سر می‌برند.

یک شهرستان در وضعیت نارنجی

وی افزود: شهرستان‌های اصفهان، اردستان، نطنز، نائین، دهاقان، سمیرم و چادگان در وضعیت زرد به سر می‌برند و شهرستان فریدون‌شهر با رنگ‌بندی نارنجی در وضعیت پرخطر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به صعودی بودن سیر ابتلاء به کرونا در استان اصفهان، ادامه داد: تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان به حدود ۴۰ درصد رسیده در صورتی که تعداد تست‌های مثبت کرونا طی حدود دو هفته گذشته کمتر از پنج درصد بوده است.

وخیم‌تر شدن اوضاع در روزهای آینده

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری طی چهار روز گذشته از ۱۰۸ مورد به ۱۶۲ مورد رسیده است و درحال‌حاضر ۱۶۲ نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، تصریح کرد: بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو نیز افزایش یافته و از بستری هفت بیمار در آی‌سی‌یو و ترخیص یک نفر به صورت روزانه طی روزهای گذشته به بستری ۱۴ نفر رسیده است.

عقدک با اشاره به افزایش میزان بستری بیماران طی ۲۴ ساعت در سطح استان، اضافه کرد: بستری بیماران در روزهای گذشته طی یک ۲۴ ساعت، حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر بوده است اما اکنون به بستری ۵۴ نفر و ترخیص ۲۵ نفر رسیده است.

وی گفت: با بررسی وضعیت موجود، تعداد تست‌های مثبت، مراجعات برای بستری روزانه و آمار کل بستری در استان روبه افزایش است و ممکن است طی شنبه هفته آینده این وضعیت بدتر شود.

ابتلاء به بیماری وبا در استان اصفهان گزارش نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: طبق آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت، استفاده از ماسک به زیر ۱۰ درصد رسیده و رعایت کل پروتکل‌های بهداشتی حدود ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به افزایش نداشتن تعداد مراجعات برای تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود استفاده از ماسک، رعایت فاصله، وجود تهویه در فضاهای بسته و انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا، باید به طور جدی در دستور قرار گیرد.

عقدک با بیان اینکه ابتلاء به بیماری وبا در استان اصفهان برابر با صفر است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ابتلای سه ابتلاء به بیماری تب کنگو در فریدون‌شهر ثبت شد اما خوشبختانه این آمار فوتی نداشته و مورد جدیدی نیز گزارش نشده است.

کد خبر 586954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.