کورسوی امید برای فراموش‌شدگان شیمیایی روستای قلعه‌چی

حضور رئیس‌جمهور در میان قربانیان بمباران شیمیایی روستای «قلعه‌چی»، کورسوی امید برای رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را در دل آنها روشن کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان سفر یک‌روزه خود به کردستان در روستای مرزی «قلعه‌چی» حاضر شد و با مردمان مرزدار این روستا دیدار کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

این روستا در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس، در فاصله اسفندماه سال ۱۳۶۶ تا فروردین‌ماه ۱۳۶۷ چندین بار و در مجموع با ۱۱ بمب هدف حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که باعث شهادت بیش از ۲۵ نفر و جانبازی حدود ۳۰۰ نفر شد.

در زمان بمباران شیمیایی روستای قلعه‌چی، عده زیادی از مردم از روستاهای نزدیک‌تر به مرز و حتی از کردستان عراق به این روستا پناه آورده بودند که در اینجا مورد حمله شیمیایی قرار می‌گیرند.

علاوه بر آثار و جراحات جانبازان حملات سال‌های ۶۶ و ۶۷، وجود آثار این حملات در جای‌جای روستا همچنان باعث بروز مشکلات پوستی و تنفسی برای مردم این روستا و مناطق اطراف می‌شود که به شکلی گسترده از سوی نیروهای رژیم بعث عراق مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود.

مردم روستای قلعه‌چی که در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی از ناحیه آثار این حملات شیمیایی مواجه بودند، با مشاهده حضور رئیس‌جمهور در این روستا به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و رئیس‌جمهور نیز پس از شنیدن سخنان آنها، دستوراتی برای پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات اهالی این روستا و مناطق اطراف که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند، صادر کرد.

به گفته علیرضا شهسواری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در پی دستور رئیس‌جمهور، برای بررسی مصدومان شیمیایی روستای قلعه‌چی، کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی افراد فاقد مدارک لازم و قانونی مانند صورت سانحه و مدارک بالینی برای احراز جانبازی هستند، ضمن اینکه بعضی آزمای‌ها نیز اثبات‌کننده ضایعات شیمیایی است که مطابق مقررات نتیجه مثبت آنها ضروری است و باید حتماً مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 586946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.