جمع‌آوری روزانه یک تن پسماند خشک در اراک

رئیس سازمان پسماند شهرداری اراک از جمع‌آوری روزانه یک تن پسماند خشک از طریق سامانه هوشمند تفکیک پسماند در این کلان‌شهر خبر داد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استقبال شهروندان از سامانه هوشمند تفکیک پسماند در اراک، اظهار کرد: از خردادماه سال جاری که فعالیت این سامانه آغاز شده است، تاکنون حدود ۲۵۰۰ نفر از شهروندان اراکی به عضویت آن درآمده‌اند.

وی افزود: اپلیکیشن اکو از زمان آغاز فعالیت در اراک، یک داشبورد مدیریتی در اختیار شهرداری قرار داده است که از طریق آن می‌توانیم به تمام اطلاعات مرتبط با نحوه و میزان جمع‌آوری پسماند خشک از طریق این اپلیکیشن دسترسی داشته باشیم.

رئیس سازمان پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه روزانه تعداد شهروندانی که از طریق اپلیکیشن اکو درخواست جمع‌آوری زباله را داشته‌اند و تناژ کلی پسماندهای جمع‌آوری شده قابل رصد است، تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده شهروندان و صنوف اراکی به طور میانگین روزانه یک تن پسماند خشک را از طریق این اپلیکیشن به شهرداری تحویل می‌دهند؛ به محض اینکه پسماندها به نیروهای سازمان تحویل داده می‌شود، کیف پول الکترونیکی شهروندان در اپلیکیشن شارژ می‌شود و افراد از طریق آن می‌توانند برای خرید شارژ، پرداخت قبوض و کمک‌های خیریه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای سازمان پسماند شهرداری اراک روزانه به‌صورت دستی و مکانیزه به رفت‌وروب معابر شهری می‌پردازند، گفت: طبق آمار روزانه حدود ۳۹۱ هزار مترمربع از معابر شهری به صورت مکانیزه و حدود هفت میلیون مترمربع به صورت دستی نظافت می‌شود.

کد خبر 586924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.