لاهیجان پایتخت چای ایران می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: آیین پلاک‌کوبی ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در یونسکو بیست‌وپنجم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

محمد ایدرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیران بعضی از شهرهای تولید چای در گیلان در تلاش بودند، تا شهر خود را به عنوان پایتخت چای ایران در یونسکو ثبت کنند، اما با توجه به اینکه لاهیجان جایگاه نخست کشت چای در ایران را دارد و موزه تخصصی و تاریخی «چای» و آرامگاه «کاشف‌السلطنه» بنیان‌گذار صنعت چای ایران در این شهرستان قرار دارد، نام لاهیجان بیشتر از سایر شهرها به عنوان پایتخت چای ایران مطرح است.

وی با بیان اینکه روند ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای کشور در یونسکو هفته گذشته در شورای اسلامی شهر مصوب شده است، افزود: شهرداری بابت ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران، مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به یونسکو پرداخت کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: آئین پلاک‌کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای کشور در یونسکو بیست‌وپنجم تیرماه سال جاری با حضور مسئولان یونسکو در ایران، وزیر یا معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان محلی و خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در یونسکو، امتیاز آن به شهرداری واگذار می‌شود و این نهاد می‌تواند با توسعه صنعت چای لاهیجان و استفاده از این برند اقتصادی در سراسر کشور بهره ببرد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 586911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.