آیا رونالدو توپ طلا ۲۰۱۳ را از ریبری ربود؟

ستاره سابق لیگ بوندسلیگا همچنان از کارشکنی‌های عامدانه برای اعطای جایزه توپ طلا به مهاجم سابق رئال‌مادرید ناراحت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرانک ریبری، وینگر سابق بایرن مونیخ همچنان معتقد است که تصمیم برای اهدای توپ طلای ۲۰۱۳ به کریستیانو رونالدو یک «انتخاب سیاسی» بود، این اظهارات او تقریباً یک دهه پس از پیروزی غافل‌گیرکننده مرد پرتغالی در مراسم اهدای جایزه است.

مهاجم وقت رئال مادرید برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود این جایزه معتبر را به دست آورد و به انحصار لیونل مسی در این جایزه پایان داد و باعث ایجاد سلطه دوگانه بین این دو شد.

ریبری در جایگاه سوم قرار گرفت، اما زمانی که رأی‌گیری در ابتدا بسته شده بود، تنها به خاطر تمدید دو هفته‌ای که برای اولین بار در تاریخ رقابت‌ها انجام شد، این تمدید مورد علاقه شرکت‌های شرط‌بندی بود؛ ملی‌پوش سابق فرانسه معتقد است این تمدید زمان رأی‌گیری بسیار طولانی شد و همین موضوع نه تنها به ضرر او تمام شده، بلکه این مرد فرانسوی باید مورد تحسین هم قرار می‌گرفته است.

ریبری درمورد توپ طلا چه گفته است؟

پنج روز پس از بسته شدن رأی‌گیری اولیه در پانزدهم نوامبر ۲۰۱۳، فیفا به دلیل حضورنیافتنِ واجدان شرایط که قبلاً رأی خود را به صندوق انداخته بودند، یک تمدید دو هفته‌ای تا بیست‌ونهم نوامبر را اعلام کرد، اقدامی که این بازیکن ۳۹ ساله بابتش همچنان تحت فشار و ناراحت است.

ریبری به روزنامه ایتالیایی La Gazzetta dello Sport گفت: این یک فصل باورنکردنی برای من بود و باید توپ طلا را برنده می‌شدم. آن‌ها زمان رأی‌گیری را تمدید کردند و اتفاق عجیبی افتاد؛ احساس کردم که این یک انتخاب سیاسی است.

مقایسه ریبری با رونالدو چگونه بود؟

این مرد فرانسوی در اواخر سال ۲۰۱۳ و پس از یک فصل فوق‌العاده و قابل توجه ۲۰۱۲-۲۰۱۳ وارد رقابت شد و مرد اصلی بایرن برای درخشش در اروپا بود؛ در روندی که موجب شد آن‌ها بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به شیوه استثنایی ببرند.

در مقایسه با فرانک، رونالدو سخت‌ترین فصل خود را از زمان انتقال به مادرید پشت سر گذاشته بود، درحالی‌که لوس بلانکوس در همان فصل، در ویترین جام‌های خود، جای خالی داشت و چیزی برنده نشده بود. اما شروعی درخشان در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ که باعث شد او با حضور گرت بیل و کریم بنزما، باشگاه سانتیاگو برنابئو را به سمت موفقیت رهسپار کند، احتمالاً رأی‌دهندگان را متقاعد کرد که علی‌رغم عدم کسب جام، از او تقدیر کنند.

کد خبر 586910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.