رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های محور چهارباغ وظیفه همگانی است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ساماندهی چهارباغ و به نوعی فسادزدایی وظیفه همه مردم، ارگان‌ها و حاکمیت است، حاکمیت هم باید به گونه‌ای عمل کند که مردم احساس کنند مورد حمایت هستند، اما باید گفت اقداماتی که منجر به واکنش‌های منفی می‌شود مانند مسائل اقتصادی در راستای ناهنجاری و ترویج فساد مؤثر است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چهارباغ از قدیم مکانی حساس و چشمگیر بوده است از این رو باید این خیابان توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا نیروی انتظامی مورد نظارت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نباید حرکت‌هایی که با شئونات دینی و حیثیت مردم اصفهان منافات دارد در این مکان اتفاق بیفتد باید در راستای جلوگیری از فساد و ناهنجاری مردم ارشاد و راهنمایی شوند البته به صورت توصیه مطرح شود تا واکنش‌های منفی به همراه نداشته باشد.

به گفته عضو جامعه روحانیت مبارز، این‌گونه ناهنجاری‌ها تنها مختص به چهارباغ اصفهان نیست بلکه بسیاری از مکان‌ها و نیز در شهرهای دیگر هم این موارد دیده می‌شود.

وی با اشاره به وظایف اماکن مذهبی و فرهنگی واقع در چهارباغ در راستای ترویج فساد و ناهنجاری اضافه کرد: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر برعهده همه است و هر مسلمانی وظیفه دارد در مقابل شکسته نشدن سنت‌های اسلامی و جلوگیری از ناهنجاری‌ها ارشاد و راهنمایی را سرلوحه قرار دهد.

رهبر خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فعالان فرهنگی در زمینه جلوگیری از فساد وظیفه عمومی دارند، البته باید صاحبان اندیشه راهکاری برای از بین بردن فساد در جامعه بیندیشند.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از فساد و ناهنجاری‌ها، فرهنگ سازی صورت بگیرد همچنین امر به معروف و نهی از منکر اقدام مؤثری در این راستا انجام دهد.

امام جمعه سابق اصفهان با بیان اینکه بخشی از دهن کنجی‌ها و ناهنجاری‌ها در واکنش به فشارهای اقتصادی و گرانی است، یادآور شد: مروجین بی‌عفتی و کشف حجاب تا حدودی ناشی از مسائل اقتصادی است، عده‌ای تقید دینی ندارند، عده‌ای هم تربیت خانوادگی ندارند و عده‌ای نیز جاهل و نادان هستند.

وی گفت: ساماندهی چهارباغ و رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها وظیفه همه مردم، ارگان‌ها و حاکمیت است، حاکمیت هم باید به گونه‌ای عمل کند که مردم احساس کنند مورد حمایت هستند، اما باید گفت اقداماتی که منجر به واکنش‌های منفی می‌شود مانند مسائل اقتصادی در راستای ناهنجاری و ترویج فساد مؤثر است.

رهبر، تربیت دینی نداشتن، تشویق نشدن، فشارهای اقتصادی و نبود نظارت از جمله مصادیق فساد و ناهنجاری دانست و افزود: نمی‌توان فساد را تنها به دوش گروه خاصی انداخت، گروه‌های مختلفی که سازماندهی فرهنگی را برعهده دارند باید با هم فکری مسائل را بررسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: ناظرین مسائل اجتماعی، حکومتی و فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی باید با محوریت چهارباغ مشورت عمومی داشته و راهکار برخورد تخلفات و منکرات را پیدا کنند؛ زمانی که کار سنجیده و حساب شده باشد تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 586905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.