خلاقیت شهرداری ورشو برای نظافت شهر

شهرداری ورشو برای شست‌وشوی هفتگی خیابان‌ها از آب تخلیه‌شده استخرها استفاده می‌کند؛ این اقدام بخشی از تلاش‌های مسئولان شهر برای مدیریت آب به شیوه‌ای منطقی‌تر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ورشو برای سومین سال متوالی از آب استخرهای شهری برای اهداف نظافتی استفاده می‌کند. با انجام این کار، پایتخت لهستان به‌جای هدر رفتن از آب این تأسیسات، به نحو احسن استفاده می‌کند. در عین حال، آن‌ها در فرآیند تمیز کردن، چندین تُن آب را ذخیره می‌کنند و در نتیجه با اثرات تغییرات آب‌وهوایی مانند خشکسالی شدید سازگار می‌شوند.

طی تعطیلات، بعضی از استخرهای شهرداری باید به دلایل فنی و بهداشتی به طور کامل تخلیه می‌شد. با انجام این کار، مقدار عظیمی از آب معمولاً وارد سیستم فاضلاب می‌شود. اما از سال ۲۰۲۰ تاکنون دیگر این میزان آب به هدر نمی‌رود زیرا ورشو رویکرد منطقی‌تری را برای مدیریت آب و پاکسازی شهر اتخاذ کرده است.

خلاقیت شهرداری ورشو برای نظافت شهر

به طور خاص، آب به جای رفتن به سیستم فاضلاب، به دستگاه‌های نظافت خیابان‌ها پمپاژ می‌شود. سپس در فرآیند پاکسازی شهر، شست‌وشوی خیابان‌ها و مسیرهای تراموا استفاده می‌شود. مقامات اطمینان داده‌اند که این آب ضدعفونی شده است و برای مردم و محیط زیست خطری ندارد.

استفاده مجدد از آب یکی از اقدامات زیست‌محیطی است که می‌تواند تأثیرات منفی وضعیت دشوار خشکسالی و تغییرات آب‌وهوایی کنونی را کاهش دهد.

خلاقیت شهرداری ورشو برای نظافت شهر

این پروژه شامل با همکاری سازمان نظافت شهرداری ورشو و آتش‌نشانی انجام شد که تجهیزات فنی لازم را فراهم کرد. از زمان شروع این اقدام در سال ۲۰۲۰، هفت استخر شنا به این طرح پیوستند و در مجموع تقریباً پنج میلیون لیتر آب برای نظافت مورد استفاده قرار گرفته است که ۴۵۰ بار ماشین‌های تمیزکننده شهر را پر کرده است. ورشو یکی از تمیزترین شهرهای اروپا است که خیابان‌های آن هفته‌ای یک بار تمیز می‌شود.

کد خبر 586879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.