چرا ژاپن تمیزترین کشور جهان است؟

ژاپن کشوری است که بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی دیده است، اما همچنان به عنوان سبزترین، تمیزترین و زیباترین کشور جهان شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاک‌ترین شهرهای جهان از نظر شاخص‌های زیست‌محیطی نظیر سیستم فاضلاب و حذف زباله، حجم ترافیک و آلودگی هوا، تمیز بودن و در دسترس بودن آب آشامیدنی در جایگاه بالایی قرار دارند. این شهرها محیط شاد و سالمی را برای زندگی شهروندان خود فراهم می‌کنند، به گونه‌ای که هیچ نوع نگرانی در مورد کیفیت زندگی در آن‌ها وجود ندارد. در ادامه شما را با پاک‌ترین شهرهای کشور ژاپن آشنا می‌کنیم:

کوبه شهر دوستدار محیط زیست

کوبه، یک شهر بندری بزرگ در ژاپن و مکانی سرسبز، زیبا و دوستدار محیط زیست است. در این شهر کیسه‌های مختلفی برای جمع‌آوری زباله‌های خانگی، زباله‌های غیرقابل احتراق و مواد بازیافتی در نظر گرفته شده است. همچنین ظروف شیر و مواد غذایی که از استایروفوم ساخته شده باشد، باید قبل از قرار دادن در کیسه‌های زباله، ابتدا شسته شوند.

چرا ژاپن تمیزترین کشور جهان است؟

بطری‌های نوشابه در این شهر باید به فروشگاه‌ها بازگردانده شوند، قوطی‌های اسپری به طور کامل مصرف شوند و قبل از افزودن آن‌ها به زباله‌های غیرقابل احتراق، گاز آن‌ها باید آزاد شود. جمع‌آوری زباله‌های بزرگ و فلزی مانند اثاثیه و لوازم خانگی نیز در این شهر در صورت تمایل افراد با پرداخت هزینه انجام می‌شود. کوبه دارای خیابان‌های تمیز و فضاهای سبز زیبا برای استراحت افراد است و مردم آن اهمیت زیادی به محیط زیست می‌دهند.

چرا ژاپن تمیزترین کشور جهان است؟

ساپورو شهری با نرخ بازیافت بالا

ساپورو، یکی دیگر از شهرهای تمیز ژاپن است. نرخ بازیافت در این شهر بیش از ۷۵ درصد است که این ویژگی ساپورو را به شهر دوستدار محیط زیست ژاپن تبدیل کرده است. استفاده از خودروهای دوستدار محیط‌زیست و سیستم فاضلاب سالم از دیگر علت‌های پاک‌بودن این شهر است. وجود فضاهای سبز فراوان از دلایل مهمی است که ساپورو را به تمیزترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

فرهنگ نظافت در ژاپن

ژاپن فرهنگ نظافت بسیار قوی دارد. تابلوهایی که روی ساختمان‌ها نصب شده است به مردم یادآوری می‌کند که محله‌ها را تمیز نگه دارند. در شهرهای ژاپنی، با وجود افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی، به‌طور پیوسته گام‌هایی در جهت حذف آلاینده‌ها برداشته می‌شود. موضوع قابل توجه دیگر اینکه از همان سال‌های ابتدایی، ژاپنی‌ها در مدارس با اهمیت پاکیزگی آشنا می‌شوند و دانش‌آموزان نقش مهمی در نظافت و تمیزی کلاس‌های درس خود دارند.

بنابراین اگرچه ژاپن کشوری است که بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی در جهان دیده است، همچنان به عنوان سبزترین، تمیزترین و زیباترین کشور جهان شناخته می‌شود.

چرا ژاپن تمیزترین کشور جهان است؟

کد خبر 586856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.