کرونای امیکرون جدید چقدر در مقابل واکسن مقاوم است؟

متخصصان معتقدند که افزایش فعلی کووید-۱۹ در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی عمدتا ناشی از زیرشاخه‌های BA.4، BA.5 و BA.2 امیکرون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سویه‌های جدید ویروس کرونا پتانسیل فرار از ایمنی ناشی از واکسن و همچنین عفونت‌های قبلی را دارند. این زیرشاخه‌های امیکرون به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که ممکن است ریه‌ها را هدف قرار دهند؛ به نظر می‌رسد که این سویه‌ها به اندازه سویه‌های قبلی آلفا یا دلتا خطرناک هستند.

محققان دانشگاه توکیو هشدار داده‌اند که خطر سویه‌های فرعی امیکرون؛ به ویژه BA.4 و BA.5 برای سلامت جهانی بیشتر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد. نتایج آزمایش‌های جداگانه انجام شده نشان می‌دهد که BA.4، BA.5 و BA.2.12.1 در سلول‌های ریه انسان به‌طورمؤثری نسبت به BA.2 تکثیر پیدا می‌کند درحالی‌که BA.4 و BA.5 ممکن است باعث بروز بیماری شدیدتر شود.

نتایج پژوهش‌های انجام شده حاکی از این است که پاسخ‌های آنتی‌بادی علیه زیرشاخه‌های BA.4 و BA.5 در بین افراد کاملاً واکسینه شده و کسانی که پیش از این درگیر عفونت کووید -۱۹ شده‌اند، سه برابر کاهش یافته است. متخصصان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که گونه‌های BA.4 و BA.5 در مقایسه با دیگر زیرشاخه‌های امیکرون، بیشتر قادر هستند آنتی‌بادی ایجاد شده توسط واکسن را خنثی کنند.

کد خبر 586835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.