ارائه بیش از ۸۶ هزار خدمت درمانی به زائران ایرانی حج تا امروز

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در حج ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سیدعلی مرعشی اظهار کرد: از ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۱۶ تیرماه، ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ارائه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۹۸۴ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۵۴۵۱ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است.

وی از بستری ۱۸۸ نفر از حجاج ایرانی از ۲۶ خرداد تا روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۳۷ نفر در بخش ccu بستری شده‌اند. در حال حاضر دو بیمار در بیمارستان سعودی و چهار زائر بیمار نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر افزود: همچنین در این مدت ۲۶ هزار و ۶۱۵ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۶۰۵ نسخه نیز در داروخانه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره صادر شده است.

وی تصریح کرد: آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به ۴۴۳۲ مورد رسیده است. خدمات پرستاری شامل نوار قلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان هم در این مدت ۱۶ هزار و ۷۶۱ مورد بوده است.

مرعشی مأموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را ۱۵۴۲ مورد عنوان کرد و گفت: به طور کلی ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حال عمومی زائران ایرانی خوب است و مناسک حج با آرامش در حال انجام است.

کد خبر 586832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.