زیباسازی، فضا آرایی و ارائه خدمات ویژه در مشهد

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از زیباسازی و فضاآرایی ویژه کلان شهر مشهد همزمان با فرارسیدن ایام پر خیر و برکت دهه ولایت و امامت خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی حضور گسترده زائران و مجاوران حریم نورانی رضوی در کلان شهر مشهد همزمان با ایام دهه ولایت و امامت، ویژه برنامه‌های مختلفی به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران رضوی و فضا آرایی و زیباسازی ویژه شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه فضا آرایی و زیباسازی منظر شهری اقداماتی نظیر نصب ۳۸ المان نوری "یا علی (ع) " در میان ریسه‌های نوری خیابان‌های منتهی به حرم رضوی، اکران تبریک دهه ولایت و امامت در ۵۳ المان خورشیدی و ۴۲ چراغ شابلونی گوبو، نصب ۲۰۰ هزار متر طول ریسه الوان، نصب ۲۰ هزار پرچم، نصب ۳۵۰۰ آویز ستونی و نصب پنج المان گل نوشته با گل‌های شاخه بریده در میادین بیت‌المقدس، بسیج، ملک آباد، شریعتی و بلوار فرودگاه و… صورت خواهد گرفت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: با توجه به لزوم فضا آرایی و تبلیغات محیطی در این ایام، ۱۳۰ بیلبورد شهری، بیش از ۲۷۰ استرابورد و ۳۵۰ سازه موقت به اکران طرح‌های مرتبط با ایام دهه ولایت و امامت اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات ویژه در حوزه حمل‌ونقل شهری در این ایام، افزود: سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی به‌صورت ویژه در روز عرفه با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و در روز عید قربان با ۱۷۰ دستگاه اتوبوس، از پنج پایانه موقت آیت الله شیرازی، میدان بیت المقدس، میدان طبرسی، خیابان نواب صفوی و خیابان خسروی صورت خواهد گرفت و خطوط اتوبوسرانی منتهی به حرم مطهر رضوی در شب و روز عید غدیر با اضافه شدن ۱۵ دستگاه اتوبوس تقویت می‌شود.

نجفی افزود: کاهش یک دقیقه‌ای سر فاصله زمانی قطار شهری در خط ۱ و ۲ همزمان با روز عرفه و افزایش یک ساعته فعالیت قطار شهری در صبح روز عید قربان در خط ۱ و ۲، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران رضوی در حوزه حمل و نقل درون شهری است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی در این ایام در اراضی پادگان ارتش گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در دهه ولایت و امامت امسال، اراضی پادگان ارتش به عنوان یکی از کانون‌های اصلی اجرای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است و برنامه‌هایی نظیر اجرای جشن و نورافشانی به مدت ۱۰ روز، برگزاری جشنواره بازی‌های شهروندی و خیابان هنر و اجرای نقاشی دیواری در میدان مشق پادگان ارتش، اجرا می‌شود.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: آغاز به کار اولین جشنواره گل و شیرینی در محل بوستان ارم واقع در منطقه چهار و اجرای پاتوق‌های سرود در سطح شهر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

کد خبر 586807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.