نوسازی کاشی‌های نمادین پیاده‌روهای بارسلونا

شهرداری بارسلونا قصد نوسازی کفپوش‌های نمادین شهر موسوم به "پانوت" را دارد و برای انجام آن، حفظ اصالت طرح و دوستدار محیط زیست بودن را در اولویت قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بارسلونا اعلام کردند که سه پیشنهاد برای تولید کفپوش‌های پیاده‌روی معروف و نمادین شهر موسوم به "پانوت" انتخاب کرده‌اند. بر اساس تصمیمات جدید، طرح نمادین گلبرگ‌های رز کاشی‌ها حفظ خواهد شد، اما نحوه تولید بلوک‌های سیمانی کوچک و همچنین ترکیب آن‌ها به منظور سازگاری بیشتر با محیط زیست تغییر خواهد کرد.

اگر به بارسلونا سفر کرده باشید، احتمال زیاد پانوت‌های نمادین شهر را مخصوصاً در منطقه‌ای قدیمی L'Eixample دیده‌اید. کاشی‌های بتنی توسط معمار معروف Josep Puig i Cadafalch در سال ۱۹۰۱ طراحی شد و سپس با پنج مدل مختلف در سال ۱۹۰۶ استاندارد شد و از آن زمان تاکنون سبک "رز" محبوب‌ترین سمبل بوده است.

نوسازی کاشی‌های نمادین پیاده‌روهای بارسلونا

هدف اولیه معماران در ساخت کفپوش‌های سنتی، نیاز به پوشاندن خیابان‌های گل‌آلود پایتخت کاتالونیا و یکنواخت کردن ظاهر پیاده‌روها بود. اجرای این کاشی‌ها موفقیت‌آمیز بود و حدود پنج میلیون مترمربع از پیاده‌روهای شهر را پوشاند.

کفپوش‌های کنونی از آن زمان به‌جا مانده‌اند و به همراه دیگر مکان‌های دیدنی، مانند ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل، بخشی از میراث فرهنگی بارسلونا شده‌اند.

سه پیشنهاد نهایی برای طرح‌های آینده این کفپوش‌ها شامل موارد زیر است:

پانوت قرن بیست‌ویکم: سیستم قرارگیری کاشی‌ها، امکان استفاده مجدد از همه قطعات را بدون استفاده از ملات فراهم می‌کند. علاوه بر این، استفاده از آن‌ها کاهش تقریباً ۵۰ درصدی انتشار CO2 را در طول تولید خواهد داشت.

پانتو پلاس: در ساخت این کاشی‌ها از سیمان استفاده شده است که تأثیر کمتری در انتشار CO2 دارد. کاشی‌های این طرح نازک‌تر از مدل‌های سنتی است اما به همان اندازه مستحکم است.

پانتو تری آر: این پیشنهاد بیشترین کاهش انتشار CO2 (تا ۶۵ درصد) را به همراه دارد؛ کاشی‌ها بر اساس این طرح ضخیم‌تر خواهد بود.

برای رسیدن به تصمیم نهایی، دولت تصمیم گرفته است که هر سه طرح را مورد آزمایش قرار دهد. هر یک از پیشنهادهای برنده، نمونه اولیه پانل‌های مورد نیاز برای پوشش مساحت هزار متر مربع را تولید خواهد کرد.

هر پروژه ۸۰ هزار یورو برای اهداف توسعه دریافت خواهد کرد. پس از یک سال نظارت برای بررسی عملکرد آنها، ارزیابی مقاومت آنها نیز انجام خواهد شد؛ اگر نتایج رضایت‌بخش باشد، طرح مجوز نهایی را دریافت می‌کند.

نوسازی کاشی‌های نمادین پیاده‌روهای بارسلونا

کد خبر 586736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.