نبود دوربین معضل فزاینده بلوار امام رضا(ع)

نبود دوربین‌های ثبت تخلف و تابلوهای علائم راهنمایی‌ورانندگی بزرگ‌ترین معضل بلوار امام رضا(ع) گلپایگان است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بلوار امام رضا (ع) شهر گلپایگان با هدف کاهش بار ترافیکی و جلوگیری از بروز تصادف احداث شده است، اما تصمیم‌گیری برای تغییر و تحول در این بلوار موجب شده تا چندین دوربرگردان مسدود شود. انسداد این دوربرگردان‌ها نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

طرح ساماندهی این بلوار هرچند موافقان زیادی دارد، اما روند اجرای آن موجب اعتراض شهروندان به ویژه رانندگانی شده است که مجبور هستند برای دور زدن تا تقاطع بعدی مسافت زیادی را طی کنند. دوربرگردان‌ها با هدف کاهش بار ترافیک احداث می‌شود و نباید با بلوک سیمانی بسته شود.

شورای ترافیک دلیل مسدود شدن دوبرگردان‌ها را توضیح دهد

میثم احمدی، یکی از شهروندان شهر گلپایگان با اشاره به مسدود شدن دوربرگردان‌های بلوار امام رضا (ع)، می‌گوید: شورای ترافیک شهرستان باید دلیل انجام این اقدام را توضیح دهد.

وی می‌افزاید: با مسدود کردن دوربرگردان‌ها برای دور زدن باید بلوار چهار کیلومتری امام رضا را طی کرد درحالی‌که حداکثر سرعت پیش‌بینی شده برای تردد وسایل نقلیه در بلوارها ۶۰ کیلومتر بر ساعت است، اما برخی رانندگان متخلف با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تردد می‌کنند.

این شهروند تاکید می‌کند: این تخلف موجب افزایش تصادف می‌شود و لازم است دوربین ثبت تخلف سرعت در بلوار امام رضا برای کاهش سوانح نصب شود.

بی‌احتیاطی در رانندگی ربطی به دوربرگردان‌ها ندارد

محمد نوری از دیگر شهروندان گلپایگانی می‌گوید: بی‌احتیاطی رانندگان در بلوار امام رضا ربطی به دوربرگردان‌ها ندارد. بهترین راهکار این است که پلیس نه تنها در این بلوار بلکه در بلوارهای سطح شهر دوربین ثبت تخلف نصب کند.

وی ادامه می‌دهد: بلوار امام رضا (ع) شاهراه اصلی شمال به مرکز شهر گلپایگان و مسیر باغ بانوان است و مسدود بودن دوربرگردان‌های این بلوار چهار کیلومتری مشکلاتی را برای شهروندان و رانندگان فراهم می‌کند. گشت پلیس در این مسیر‎ کمرنگ است و تصمیمات شورای ترافیک باید با نظر رانندگان تاکسی و شهروندان انجام شود.

مهدی معصومی از دیگر شهروندان با بیان اینکه بیشتر معضل ترافیک به بی‌نظمی‌های شهری بازمی‌گردد، تصریح می‌کند: درصد بالایی از حجم ترافیک به دلیل بی‌نظمی رانندگان ایجاد می‌شود و در این راستا باید شهرداری و پلیس راهور ورود کند و به ساماندهی وضعیت تردد در این بلوار بپردازد.

وی می‌افزاید: نبود دوربین ثبت تخلفات و نصب علائم راهنمایی و رانندگی بزرگترین معضل ترافیکی بلوار امام رضا است که باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.

مسدود شدن دوربرگردان‌ها مصوبه شورای ترافیک است

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان درخصوص مسدود شدن دوربرگردان‌ها، می‌گوید: مسدود شدن دوربرگردان‌ها در بلوار امام رضا پیشنهاد و تاکید رئیس پلیس راهور گلپایگان بوده و مصوبه شورای ترافیک است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور شهرستان به عنوان کارشناس عالی تصادفات می‌تواند انسداد دوربرگردان‌ها را پیشنهاد دهد، ادامه می‌دهد: شهرداری یکی از اعضای شورای ترافیک است، مشکلات ترافیکی در دبیرخانه این شورا جمع‌آوری می‌شود و نهایتاً با طرح در شورای ترافیک در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود؛ بنابراین نمی‌توانیم نظر موافق یا مخالف بدهیم.

شکرزاده خاطرنشان می‌کند: پلیس راهور علت تصادفات در بلوار امام رضا (ع) را عبور عرضی به دلیل وجود تقاطع‌های متعدد اعلام کرده در حالی که شهرداری این تقاطع‌ها را بر مبنای طرح جامع شهر احداث کرده است.

وی تاکید می‌کند: شهرداری تقاطع‌های بلوار را براساس طرح جامع شهر و به دلایل ترافیکی ایجاد کرده است، مسدود شدن دائمی دوربرگردان‌های بلوار پذیرفته نیست و انسداد آن‌ها به صورت موقت انجام شده است تا در آینده شهرداری متحمل هزینه نشود.

شهردار گلپایگان می‌افزاید: سال ۱۳۸۸ طرح احداث بلوار امام رضا (ع) ابلاغ و آزادسازی‌ها به صورت کامل اجرا شد.

شکرزاده می‌گوید: طرح جامع شهر ایرادی ندارد، طرح جامع براساس نیازها و با نگاه به آینده شهر شکل گرفته است؛ در بلند مدت در دو طرف بلوار ساخت‌وساز انجام می‌شود و تقاطع‌ها نیز در قالب طرح جامع طراحی و اجرا شده است.

وی تصریح می‌کند: علت تصادفات در بلوار امام رضا (ع) تخلف در عبور و مرور و سرعت غیرمجاز است، راهکار کنترل سرعت غیرمجاز نیز نصب دوربین توسط پلیس است.

پلیس در بلوار امام رضا (ع) گشت مستمر داشته باشد

علیرضا فخری‌زاده، معاون عمرانی فرمانداری گلپایگان تاکید می‌کند: مسدود شدن دوربرگردان‌های بلوار امام رضا (ع) در شورای ترافیک به دلیل بار ترافیکی و افزایش میزان تصادف به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه موضوعاتی همانند نصب نیوجرسی و سرعت‌گیر باید با نظر کارشناس اجرایی شود، تصریح می‌کند: گشت پلیس راهور بعد از ظهرها و روزهای تعطیل در مسیر بلوار امام رضا (ع) مستقر است. موضوع نصب دوربین ثبت تخلف در این مسیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 586702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.