از تغییر فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تا جای نامناسب پل‌های اراک

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «نقش کلیدی شهرداری‌ها در رفع فقر و تبعیض»، «انجام تعمیرات ۹ پل مکانیزه عابرپیاده در اصفهان»، «تعطیلی شهرها، آلودگی ریزگردها را برطرف نمی‌کند»، «آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن بندرعباس نداریم»، «صفر تا صد شهرسازی الکترونیک در اصفهان»، «تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم اهواز»، «فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تغییر کرد»، «متروپل، فروریخته در خلاء قانون»، «کسب رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی توسط شهرداری اصفهان» و «جای نامناسب پل‌های اراک» که در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

نقش کلیدی شهرداری‌ها در رفع فقر و تبعیض / اصلاح مقررات با هدف تحقق مدیریت یکپارچه شهری

«نقش کلیدی شهرداری‌ها در رفع فقر و تبعیض» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

«یکی از سیاست‌های مهم دولت مردمی، رسیدگی به موضوعاتی همچون فقر، تبعیض و ناعدالتی است؛ بدون شک شهرداری‌ها با توزیع عادلانه خدمات و توجه به بافت‌های حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر و رویکردهای حمایتی خود می‌توانند نقش مهم و مؤثری در راستای پیشبرد اهداف دولت و تحقق عدالت اجتماعی داشته باشند.»

انجام تعمیرات ۹ پل مکانیزه عابرپیاده در اصفهان / شهرداری متولی نگهداری پل قلمستان شد

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «انجام تعمیرات ۹ پل مکانیزه عابرپیاده در اصفهان» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

مسعود توکلی‌پور، مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند پل‌های عابرپیاده مکانیزه‌ای که تحت قرارداد و پوشش شهرداری قرار می‌گیرد، با بالاترین سطح سرویس در خدمت شهروندان باشد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۰ پل مکانیزه عابرپیاده شهر، در فاز نخست، ۹ پل تحت پوشش نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری شهرداری قرار گرفت که در مدت یک سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان برای اورهال و تأمین قطعات آن هزینه شده است.

تعطیلی شهرها، آلودگی ریزگردها را برطرف نمی‌کند

«تعطیلی شهرها، آلودگی ریزگردها را برطرف نمی‌کند» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با کارشناسان شهری تشریح شد.

جمشید لقایی، کارشناس حمل‌ونقل گفت: فلسفه تعطیلی شهرها هنگام آلودگی هوا، کاهش ترافیک نیست، اظهار کرد: دلیل عمده آلودگی این روزهای هوای شهر اصفهان، هجوم ریزگردها از کانون‌های داخل یا خارج از کشور به آسمان این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر تعطیلی شهرها برای کاهش آلودگی، بستگی به منشأ آلودگی دارد، وقتی منشأ آلودگی ریزگردها باشد، تعطیلی آلودگی را کاهش نمی‌دهد و تنها این پیام را برای به مردم دارد که در خانه بمانید تا از مضرات آلودگی هوا مصون باشید.

آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن بندرعباس نداریم

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن بندرعباس نداریم» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

محمدامین لیاقت، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن و پرخطر این کلان‌شهر وجود ندارد؛ بازدید از ساختمان‌های بندرعباس در حال انجام است و احتمال دارد بسیاری از مالکان نواقص گذشته را رفع کرده باشند.

صفر تا صد شهرسازی الکترونیک در اصفهان

«صفر تا صد شهرسازی الکترونیک در اصفهان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

سال‌های زیادی است برنامه‌ریزان شهری به این نتیجه رسیده‌اند که برای اداره هر چه بهتر شهر و الکترونیک‌سازی آن باید از ابزار فناوری اطلاعات به‌صورت عملیاتی و بهینه استفاده شود تا سرعت و دقت هر فعالیت افزایش یابد.

امروزه با توجه ضرورت الکترونیک‌سازی و هوشمندسازی شهرها، شرایط مدیریت کلان‌شهرها نسبت به ۵۰ سال گذشته پیچیده‌تر شده است و فرایندها و خدمات متعددی با ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایجاد کرده است.

تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم اهواز

«تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم اهواز» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

رضا امینی، شهردار اهواز با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم، گفت: سکونت ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در اهواز آمار زیادی است که باید تلاش شود محرومیت این مناطق و محله‌ها رفع شود.

فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تغییر کرد

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در جلسه شهرداران شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر با وزیر کشور، مسائل مشترک شهرها مطرح شد، گفت: در این جلسه، حضور اصفهانی‌ها پر رنگ بود، زیرا ۹ نفر از اصفهان که در حال حاضر به عنوان شهردار در سایر شهرهای کشور از جمله اهواز، قم و نجف‌آباد مشغول فعالیت هستند، در جلسه حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با رونمایی از سامانه «توسعه هوشمند شهر» و به دنبال آن صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تغییر کرد.

متروپل، فروریخته در خلاء قانون

«متروپل، فروریخته در خلاء قانون» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

با توجه به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان، هجمه‌ها علیه نهادهای ذی‌ربط و ذی‌صلاح آغاز شد، اما باید به این موضوع توجه داشت که در وقوع این حادثه چه نهادی مقصر بوده و وظیفه خود را به‌درستی انجام نداده است؟

کسب رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی توسط شهرداری اصفهان

سید مهدی حسینی، مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در ارزیابی انجام شده توسط شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به عنوان نماینده وزارت نیرو در بخش انرژی الکتریکی، با توجه به شاخص‌های مهم در مدیریت مصرف انرژی، شهرداری اصفهان به عنوان رتبه نخست دستگاه‌های اجرایی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: در این ارزیابی شاخص‌هایی همچون رعایت مصرف در ساعات پیک، ایجاد ساختار مناسب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت رعایت الگوی مصرف متعارف، حذف توان غیرفعال یا راکتیو و حذف انشعابات غیرمجاز بررسی شده است.

جای نامناسب پل‌های اراک

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «جای نامناسب پل‌های اراک» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

پل‌های هوایی عابر پیاده از جمله المان‌های شهری است که با امنیت جانی شهروندان ارتباط مستقیمی دارد و با توجه به افزایش تقاطع‌ها و بزرگراه‌های شهری احداث آن اجتناب‌ناپذیر خواهد بود، اما آنچه در این اقدام نباید فراموش شود، جانمایی مناسب آنها و همچنین رعایت نکات فنی و ایمنی در مرحله طراحی و اجرا است.

پل‌های هوایی عابر پیاده به منظور بالا بردن امنیت جسمانی عابران برای عبور از عرض خیابان و جلوگیری از اختلاط حرکت سواره و پیاده تعبیه شده است، زیرا عبور عابران پیاده از سطح خیابان باعث ایجاد اختلال در حرکت خودروها می‌شود و خطرات جانی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

کد خبر 586691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.