ایران جزو کشورهای پیشرو در زمینه مبارزه با موادمخدر است

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه با اشاره به سنگ‌اندازی استکبار جهانی در راه مبارزه با مواد مخدر، گفت: ایران جزو کشورهای پیشرو در زمینه مبارزه با موادمخدر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اصغر جهانگیر در بازید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: بحث مواد مخدر بسیار موضوع پیچیده‌ای است که تمام کشورها و جوامع را درگیر خود کرده است.

وی افزود: در بحث مواد مخدر باید به مسئله تولید، تجارت، ترانزیت، قاچاق و مصرف آن به عنوان یکی از آسیب‌های جدی در سطح جهانی پرداخته شود.

سنگ‌اندازی استکبار جهانی در راه مبارزه با موادمخدر

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تلاش کرد که نه تنها با هدف مصون‌سازی ملت خود بلکه با هدف خدمت به بشریت کارهای بزرگی را برای مبارزه با مواد مخدر انجام داد که در این راه شهدای گرانقدری هم تقدیم کرد. اما استکبار جهانی که مدعی مبارزه با مواد مخدر است با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران سیستم‌هایی که کمک می‌کند تا مبارزه با این آسیب جهانی راحت‌تر صورت گیرد را در اختیار ایران قرار نداد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر توسط نخبگان داخلی تصریح کرد: نخبگانی که در عرصه دانش‌بنیان فعالیت داشتند دست در دست هم دادند و شرایط تولید و به‌روزرسانی دستگاه‌هایی که لازمه جامعه اطلاعاتی و انتظامی و قضائی بود را فراهم کردند که امروز می‌توان با افتخار گفت جزو کشورهای پیشرو در این عرصه هستیم.

لزوم پایش کل فرآیند عرصه مواد مخدر

جهانگیر، اثربخشی هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های ذی‌ربط را مؤثر و ارزشمند خواند و اضافه کرد: برای اینکه بتوان به باندهای اصلی در این عرصه ضربه وارد کرد باید کل فرایند کار را تحت پایش قرار داد. یعنی از آن لحظه‌ای که اولین اطلاعات در خصوص باندهای مواد مخدر کشف می‌شود تا زمان اجرا یعنی دستگیری و محکومیت و پس از آن باید رصد و پایش ادامه داشته باشد.

وی پس از بیان اهمیت پایش فرایند اظهار کرد: باید ساز و کارهایی طراحی شود که حتی فرآیند مرخصی و عفو و سایر امتیازاتی که برای محکومین در این عرصه صورت می‌گیرد با یک ملاحظات و بازنگری‌هایی باشد که در نهایت جامعه از آن سود و منفعت ببرد؛ یعنی محکومان تنها در صورتی از این امتیازات استفاده کنند و به آن‌ها رحم شود که خودشان هم بخواهند به خودشان کمک کنند و در سایه کمک و رأفتی که نظام می‌خواهد به آن‌ها داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: باید همکاری‌های لازم برای شناسایی باندهای قاچاق، شناسایی روش‌های کشف جرم، چگونگی روش‌های مبارزه و خلاهایی که وجود دارد را با مجموعه‌های اطلاعاتی و قضائی داشته باشند.

کد خبر 586665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.