۸۲۸ میلیون نفر در جهان با گرسنگی مواجه‌اند

نهاد غذایی وابسته به سازمان ملل همزمان با چالش‌های بین‌المللی از جمله همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین، در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر افزون بر ۸۲۸ میلیون نفر در جهان با گرسنگی روبه‌رو هستند.

به گزارش ایمنا، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد روز چهارشنبه گزارش داد که شمار افراد متأثر از گرسنگی به ۸۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده که یک افزایش ۴۶ میلیون نفری نسبت به سال قبل از آن است.

بر اساس این گزارش، تعداد افراد گرسنه در جهان از زمان آغاز همه‌گیری کووید -۱۹ تا ۱۵۰ میلیون نفر افزایش یافته است. این آمار جامعه جهانی را از هدف شماره دو برنامه توسعه پایدار سازمان که پایان دادن به گرسنگی و سوءتغذیه تا سال ۲۰۳۰ است، دور می‌کند.

در این گزارش با عنوان «وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان»، آمده است: بعد از اینکه تعداد افراد مبتلا به گرسنگی از سال ۲۰۱۵ نسبتاً بدون تغییر باقی ماند، شمار آن در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ به ۹.۸ درصد از جمعیت جهان رسید. این میزان در مقایسه با هشت درصد در سال ۲۰۱۹ و ۹.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ است.

گزارش فوق پیش‌بینی می‌کند که حتی با وجود بازسازی اقتصادی در جهان، تعداد گرسنه‌ها در سال ۲۰۳۰ به ۶۷۰ میلیون نفر یعنی هشت درصد جمعیت جهان تقلیل می‌یابد.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد در این گزارش به دولت‌ها پیشنهاد کرده است تا موانع تجاری برای اغذیه از جمله میوه و سبزی را برطرف کنند.‌

کد خبر 586658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.