فعالیت ۳۲۳۰ فرهنگی در حوزه پرورشی آموزش‌وپرورش استان اصفهان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: با حدود ۲۵۵۶ مربی و معاون پرورشی و ۶۷۴ مشاور، درمجموع ۳۲۳۰ نفر در حوزه پرورشی فعال هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، مهدی نم‌نبات صبح امروز در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان، با اشاره به کمبود نیرو در حوزه معاونت پرورشی، اظهار کرد: در معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان، سه اداره قرآن و عترت و نماز، اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و درنهایت، اداره امور تربیتی مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و یک مرکز مشاوره و دو اردوگاه استانی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: درمجموع حدود ۲۵۵۶ مربی و معاون پرورشی و ۶۷۴ مشاور داریم که با این حساب، جمعاً ۳۲۳۰ نفر در حوزه پرورشی فعال هستند، با احتساب حدود ۶ هزار مدرسه، اگر به هر مدرسه یک مشاور و یک مربی پرورشی بدهیم، به ازای هر مدرسه تقریباً فقط یک سوم نیرو داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: امسال ۰.۶ درصد ورودی دانشگاه فرهنگیان، ویژه بخش پرورشی است، متوسط کشوری ورودی بخش پرورشی به دانشگاه فرهنگیان، ۰.۳ درصد است، یعنی اصفهان دو برابر متوسط کشور، سهمیه پرورشی دارد اما این مقدار قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ماده ۲۸ هم تا این لحظه درخصوص تعداد افراد جذب شده در حوزه معاونت پرورشی، چیزی مشخص نیست و بخش دیگری که معاونت پرورشی می‌تواند نیرو جذب کند، بحث انتقالی‌ها و بخش دیگر، تغییر رسته است.

نم‌نبات گفت: سقف ۲۶ سال سابقه برای ورود به معاونت پرورشی برداشته شده است؛ یعنی افراد با سابقه بیشتر از این هم می‌توانند به فعالیت در معاونت پرورشی ورود کنند.

وی با اشاره به لزوم آموزش معاونان و مربیان پرورشی گفت: برنامه‌ای که برای افراد شاغل تحت عنوان معاونت پرورشی در نواحی و مناطق داریم، آموزش آن‌ها است؛ برخی کارشناسان پرورشی منطقه از بین افرادی هستند که در بین کادر مدرسه مشغول به کار بودند و اگر ندانسته وارد معاونت پرورشی بشوند، برنامه‌ها به درستی اجرا نمی‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برای همین هم در ابتدای جذب افراد در معاونت پرورشی، به آن‌ها آموزش می‌دهیم تا وظایف خود را به درستی انجام دهند؛ امیدواریم با آموزش نیروهای خبره و ورود همکاران فرهنگی به حوزه معاونت پرورشی، مشکل کمبود نیرو در معاونت پرورشی به زودی حل شود.

کد خبر 586628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.