بیشترین آسیب دوران کرونا در پایه‌های اول، دوم و ششم/اجرای طرح تابستانه جبران یادگیری

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به طرح جبران و تثبیت یادگیری گفت: از ظرفیت نیروهای جهادی برای این طرح بهره‌گیری شود تا بتوانیم به شکل مطلوب این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. دانش‌آموزان در دورافتاده‌ترین روستاها هم نباید از طرح جبران و تثبیت یادگیری باز بمانند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، لیلاسادات ابطحی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح امروز در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بیش از ۵۰۴ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی استان اصفهان در بیش از ۳۰۰۰ هزار مدرسه و ۲۲ هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در حوزه ابتدایی انبوه برنامه‌ها وجود دارد اما اعتقاد داریم این پایه بسیار بر توسعه کشور اثرگذار است و امیدواریم بتوانیم قدم‌های مناسبی را برداریم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان ادامه داد: افت تحصیلی یا شکاف تحصیلی باعث عدم توسعه کشور خواهد بود و تا زمانی که این موضوع وجود داشته باشد، در مسیر توسعه قرار نخواهیم گرفت و این شکاف تحصیل بیشتر خواهد شد.

بیشترین آسیب دوران کرونا در پایه‌های اول، دوم و ششم بود

وی تصریح کرد: در این طرح تابستانه جبران یادگیری باید حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزانی که شرکت می‌کنند به روال عادی بازگردند، بیشترین آسیب را در کرونا در پایه‌های اول، دوم و ششم را داشتیم.

ابطحی افزود: دانش‌آموزانی که در ارزشیابی، نمره قابل قبول یا نیاز به تلاش بیشتر را کسب کرده‌اند، مخاطبان ما در این دوره هستند. جذب بازماندگان از تحصیل در هر زمان از این فرآیند شناسایی می‌شود و به دوره اضافه خواهند شد و فضای حضور دانش‌آموزان بازمانده در هر زمانی مهیا خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدیران براساس مقتضیات منطقه و شرایط خاص منطقه خود برای برگزاری این کلاس‌ها و میزان ساعت آن در هفته می‌توانند تصمیم بگیرند. به دلیل اهمیت این موضوع، در شورای آموزش و پرورش شهرستان برای همکاری سایر دستگاه‌های شهرستان مطرح شود.

بیش از ۱۲ مدل نیرو در آموزش ابتدایی مشغول به کار هستند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: این طرح به صورت کاملاً رایگان خواهد بود و نباید هیچ گونه وجهی از دانش‌آموزان اخذ شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۶ هزار نفر از دانش‌آموزان استان تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند، افزود: در این طرح نیروهای خبره و ماهر برای برگزاری کلاس‌ها دعوت می‌شوند؛ چراکه دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتر دارند، باید تحت تعلیم معلمان خبره و با حوصله تلاش قرار گیرند.

ابطحی تصریح کرد: از ظرفیت نیروهای جهادی برای این طرح بهره‌گیری شود تا بتوانیم به شکل مطلوب این عقب ماندگی را جبران کنیم و حتی دانش‌آموزان در دورافتاده‌ترین روستاها نیز نباید از طرح جبران و تثبیت یادگیری باز بمانند.

وی گفت: بیش از ۱۲ مدل نیرو در آموزش ابتدایی مشغول به کار هستند که نیاز است موضوع کیفیت‌بخشی به آن‌ها به صورت جدی پرداخته شود که فرصت تابستان برای پرداخت به آن بسیار مناسب است.

کد خبر 586601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.