جلوگیری از ورود موتورسواران به پارک‌های اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: نصب موانع بتنی و آهنی جهت جلوگیری از ورود راکبان موتورسیکلت به داخل پارک‌ها، بهسازی وسایل بازی و تجهیزات ورزشی در پارک‌ها و نصب کفپوش زمین بازی از جمله اقدامات انجام شده این سازمان برای ایمن‌سازی فضای سبز شهری جهت حضور شهروندان است.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه شهری، توسعه فضای سبز در شهرها است، اظهار کرد: پارک‌ها و فضای سبز از اهمیت بسیار بالایی برای بهبود شرایط زیستی جوامع شهری برخوردار است و به‌عنوان یکی از مهمترین فضاهای عمومی نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی نواحی شهری دارد.

وی افزود: مهمترین رویکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در سال ۱۴۰۱، حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز و تلاش جهت ایجاد شهری زیبا و جذاب است و از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان به ادامه لوله‌گذاری آب فضای سبز شهری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌ویژه در پارک بانوان و جداسازی آب شرب از غیرشرب جهت آبیاری پارک بانوان، کاشت نهال در مناطق پنج‌گانه، نوارهای جنگلی و کمربند سبز در راستای توسعه فضای سبز، کاشت انواع گل‌های دائمی و فصلی در سطح مناطق پنج‌گانه، واکاری درختان در راستای جوان‌سازی فضای سبز، سم‌پاشی درختان و فضای سبز شهری اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک خاطرنشان کرد: به‌منظور رفع جرم‌خیز بودن فضای پارک‌ها تا جایی که در حیطه اختیارات این سازمان باشد، اقداماتی همچون توسعه روشنایی بوستان‌های سطح شهر از جمله بوستان‌های ملت، شهر، آزادی، رسالت، فروردین، ترنم و شهید باهنر انجام شده است.

وی ادامه داد: نصب موانع بتنی و آهنی جهت جلوگیری از ورود راکبان موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه به داخل پارک‌ها، بهسازی وسایل بازی و تجهیزات ورزشی در پارک‌ها و نصب کفپوش زمین بازی از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک برای ایمن‌سازی فضای سبز شهری جهت حضور شهروندان بوده است.

حسنی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، علف‌های هرز به طور چشمگیری رشد یافته است، بر همین اساس در راستای افزایش راندمان آبیاری درختان و زیباسازی فضای سبز و با هدف حفظ طراوت و شادابی فضای سبز و طبیعت، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری این کلان‌شهر حذف علف‌های هرز را در دستور کار خود قرار داده است و علف‌زنی پارک‌ها و فضای سبز در تمام مناطق و فضای سبز شهری در حال انجام است.

کد خبر 586583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    لطفا اقدامی برای جلو گیری حرکت موتورسیکلت ها در پارک امیر کبیر کنید که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم و اقدام به مواد فروشی می‌کنند نمایید