شورای سولی‌هال، خدمات سلامت روان ارائه می‌کند

تلاش شورای شهر لیدز برای احیای یک خیابان محبوب، برنامه‌ریزی شورای شهر برایتون‌اندهوو برای خطوط جدید دوچرخه، حمایت شورای شهر تورنتو از یکتاپرستان آئین سیک، برنامه شورای شهر بیرمنگام برای آینده و ارائه خدمات سلامت روان توسط شورای شهر سولی‌هال، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیویورک برای سرمایه‌گذاری روی درختان، خدمات اجتماعی، فناوری و تهویه هوا بیش از ۸ میلیون دلار به منطقه سه شهری نیویورک کمک کرد که ۶۰۰ هزار دلار آن به درختان اختصاص دارد.

شورای شهر پیش از این نیز برای تلاش‌های پایداری شهری، بهبود زیرساخت‌های مدارس، حمایت از خدمات اجتماعی و بهسازی چندین سازمان مختلف تا سال ۲۰۲۳، کمک‌های مالی قابل‌توجهی در اختیار منطقه سه شهری خود قرار داده بود، بااین‌وجود بار دیگر این منطقه را مورد توجه قرار داد تا بتواند در کنار موفقیت‌های گذشته، سرمایه‌گذاری بهبودیافته‌ای روی پارک‌ها، کتابخانه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی محلی داشته باشد و افزودن درختان بیشتر، گسترش فضاهای باز، بهبود روشنایی پارک‌ها، ارتقای تجهیزات مدارس و بازسازی سیستم‌های تهویه هوا در سالن‌های مشترک شهر را در برنامه‌های آتی خود بگنجاند.

لیدز؛ تلاش شورای شهر برای احیای یک خیابان محبوب

شورای شهر لیدز با سرمایه‌گذاری و مورد توجه قرار دادن خیابان تاریخی محبوب لیدز، «نیوبریگیت (New Briggate)»، عصر جدیدی را برای آن رقم زد و اطمینان حاصل کرد که این خیابان آینده‌ای درخشان هم‌چون گذشته‌اش را از آن خود کند. شورا برای احیای این خیابان به مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های هماهنگ و طراحی‌شده برای بهتر کردن منطقه پرداخته است که دربردارنده شخصیت و فرهنگی غنی برای بازدیدکنندگان، ساکنان و مشاغل است که با تأثیرگذاری مثبت به دگرگونی گسترده‌تر مرکز شهر کمک می‌کنند.

شورای شهر لیدز در مسیر این احیا به بهبود زیرساخت‌های گذرگاهی منطقه با سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل عمومی، افزودن درختان جدید، نیمکت‌های جذاب و افزایش قابل‌توجه صندلی‌های کافه‌های خیابانی در فضای باز پرداخته، در خارج از کلیسای «سنت جان (St. John)» نیمکت‌های پیک‌نیک تعبیه و در باغ‌های مجاور فضای بازی کودکان ایجاد کرده است. افتتاح یک رستوران جدید، بازسازی ساختمان‌های شرکت اپرا، بهسازی مغازه‌ها و واحدهای تجاری، نوسازی‌های داخلی بناها و ایجاد محیطی ایده‌آل برای شکوفایی کسب‌وکارهای محلی از دیگر اقدامات شورای شهر لیدز برای احیای منطقه محبوب خیابان نیوبریگیت است.

برایتون‌اندهوو؛ برنامه‌ریزی شورای شهر برای خطوط جدید دوچرخه‌

شورای شهر برایتون‌اندهوو از بسته شدن چند جاده و افزودن خطوط جدید دوچرخه‌سواری در شهر به‌عنوان بخشی از برنامه‌های ایمن‌تر کردن جاده‌های نزدیک ایستگاه راه‌آهن هوو خبر داد. این تصمیم شورا به‌دنبال وقوع تصادف مرگ‌بار یک خودرو در هفته گذشته با ورودی ایستگاه قطار گرفته شد و هدف از آن، این است که به کمک آن تغییرات ایمنی در امتداد راهروی ایستگاه هوو بهبود یابد.

شورای شهر بازه زمانی بیستم ژوئن تا پانزدهم جولای را به رایزنی عمومی و جمع‌آوری پیشنهادات مردمی در زمینه تغییرات مفید در بخش مربوطه اختصاص داد و در حال حاضر به برنامه‌ریزی برای مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری، حذف تعدادی از دوربرگردان‌ها، محدود کردن دسترسی وسایل‌نقلیه موتوری، علامت‌گذاری نقاط عبور عابران پیاده و ایجاد مناطق سبز در راستای افزایش تنوع زیستی پرداخته است.

شورای شهر برایتون‌اندهوو اعلام کرد که گزارشی از بازخوردهای رایزنی‌ها، شامل طرح‌های پیشنهادی نهایی، برای تصویب به کمیته محیط‌زیست، حمل‌ونقل و پایداری شورا در ماه نوامبر ارائه می‌شود و در صورت تأیید، طرح در اوایل سال ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد.

تورنتو؛ حمایت شورای شهر از یکتاپرستان آئین سیک

شورای شهر تورنتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن نگهبانان امنیتی اخراج‌شده از کار که پیروان آئین سیک هستند به‌کار خواهد برد. این نگهبانان به‌دلیل "سیاست اصلاح صورت" شغل خود را از دست داده‌اند چراکه در آئین سیک تراشیدن ریش صورت و در حالت کلی موی بدن ممنوع و به مثابه بی‌احترامی به دین است.

سیاست اصلاح صورت به‌دنبال اوج‌گیری مجدد کووید -۱۹ و لزوم استفاده از ماسک‌های N۹۵ به مرحله اجرا درآمد که پوشیدن آن‌ها با وجود ریش بلند کارایی چندانی ندارد. رعایت نکردن این سیاست برابر با اخراج کارمند متخاطی بدون دریافت دستمزد است. بااین‌وجود شورای شهر از کارفرمایان امور امنیتی خواست هر چه سریع‌تر کارمندان خود را که به دلیل معافیت‌های دینی اخراج شده‌اند به کار بازگردانند چراکه هیچ کارمند قراردادی نباید به‌دلیل سیاست‌های پوشش از کار کردن منع شود. شورا دلیل حمایت خود را لزوم رعایت اصول دینی توسط این افراد اعلام کرد.

سولی‌هال؛ راه‌اندازی رسمی خدمات سلامت روان توسط شورای شهر

شورای شهر سولی‌هال به‌طور رسمی به راه‌اندازی خدمات سلامت روان برای افراد بالای ۱۸ سال اقدام کرد که در رابطه با کمک به افراد در بهبودی شخصی، مستقل شدن و اصطلاحاً روی پای خود ایستادن است. در این خدمات جلسات پشتیبانی و گروهی به‌صورت هفت روز در هفته در تمام مکان‌های اجتماعی شمال، مرکز و جنوب شهر برگزار می‌شود. در این جلسات مشاوره‌های گوناگون ارائه می‌شود و مسائل مختلف از مراقبت از خود گرفته تا درس خواندن مورد بحث قرار می‌گیرد.

عضو کابینه مراقبت‌های اجتماعی و سلامت بزرگسالان شورای شهر سولی‌هال از استقبال بی‌نظیر عموم مردم از خدمات مذکور ابراز مسرت کرد و ایجاد فضاهایی که در آن افراد گوناگون داستان‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و کمتر احساس انزوا می‌کنند را عالی شمرد.

بیرمنگام؛ برنامه شورای شهر برای آینده

شورای شهر بیرمنگام شرکت بزرگ طراحی و مهندسی آرکادیس را برای ارائه فاز بعدی طرح «شهر آینده ما» منصوب کرد. شهر آینده ما که چشم‌اندازی برای تغییر در بخش مرکزی بیرمنگام ترسیم کرده است، در بیست‌وششم ژانویه ۲۰۲۱ و به‌منظور «شکل‌دادن به شهر در کنار هم تا سال ۲۰۴۰» به تصویب رسید و آغازی هیجان‌انگیز برای توسعه آینده مرکز بیرمنگام طی ۲۰ سال آینده محسوب می‌شود.

رهبر شورای شهر ضمن اعلام این‌که بیرمنگام به سفر خود برای تبدیل شدن به یک شهر جهانی مبتکر، متمایز از نظر فرهنگی و منحصربه‌فرد ادامه خواهد داد که در آن رفاه برای همه مشترک است، دهه حاضر را یک دهه طلایی برای شهر معرفی و اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری در مرکز شهر به‌عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های توسعه‌ای در ۳۰ سال گذشته باعث ایجاد شغل، فراهم آمدن مسکن، بهبود حمل‌ونقل پایدار، ایجاد مقاصد فرهنگی جدید و فراهم آمدن فرصت‌های آموزشی شده است. این طرح با هدف روشنی برای گسترش مزایای توسعه و سرمایه‌گذاری در مناطق درون شهری، حمایت از دسترسی به زیرساخت‌ها، مشاغل و فضاهای عمومی بهبود یافته است و تغییر عمده‌ای را نسبت به رویکردهای قبلی در مرکز شهر نشان می‌دهد.»

مدیر اجرایی شورای شهر نیز بیرمنگام را راهی سفری هیجان‌انگیز در مسیر توسعه و پیشرفت دانست و برنامه آینده شهر ما را طرحی برای رفع نیازهای روزافزون جهانی در زمینه چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی معرفی کرد که بر شکل شهرها تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 586557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.