نشانه‌ای از کرونا یا آبله‌میمونی در حجاج ایرانی مشاهده نشده است

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه تاکنون نشانه‌ای از کرونا یا آبله میمونی در میان زائران ایرانی مشاهده نشده، گفت: تدوین ۱۲ شیوه نامه بهداشتی و ابلاغ و رعایت آن از سوی پزشکان و زائران ایرانی سبب شد تا کنون موردی از این دو بیماری نداشته باشیم.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه اکنون دو ایرانی در بیمارستان سعودی و سه زائر نیز در بیمارستان ایران بستری هستند، اظهار کرد: درمانگاه‌های ایران نیز فعال و در حال خدمت‌رسانی به زائران است.

وی گفت: تدوین ۱۲ شیوه نامه بهداشتی و ابلاغ و رعایت آن از سوی پزشکان و زائران ایرانی سبب شد تاکنون موردی از این دو بیماری کرونا یا آبله میمونی نداشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به آغاز مناسک عرفات از پنجشنبه شب افزود: بیمارستان صحرایی ایران در عرفات آماده ارائه خدماتی همچون بستری و اورژانس است و در صورت نیاز فوری به جراحی با هماهنگی‌های انجام گرفته، زائران مصدوم با بالگرد به بیمارستان سعودی منتقل می‌شوند.

وی همچنین از ایجاد مرکز عملیات اضطراری EOC برای نظارت و امدادرسانی بهتر در صورت وقوع هر گونه حادثه خبر داد و گفت: نیروهای امدادی ما در همه مسیر رمی جمرات، وقوع هر نوع حادثه‌ای را به اتاق‌های عملیات‌ها که در بیمارستان مکه و منا هستند، اطلاع‌رسانی می‌کنند و در صورت بروز حادثه در کم‌ترین زمان، حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مرکز پزشکی هلال‌احمر، از نظر مدیریت بحران کامل آماده است و نقشه جامع خطرپذیری را برای پیشگیری از مخاطرات و یا کاهش خسارات در نظر دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 586554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.