علائم جدید و ماندگار کرونا چیست؟

علائم غیرمعمول کرونای طولانی‌مدت شامل درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم، راش پوستی، چشم صورتی، انگشت پای کوویدی، از دست دادن حس بویایی، مشکلات گوارشی و ریزش مو می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی افراد تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ درگیر علائم بیماری هستند. کرونای طولانی‌مدت ممکن است بر قسمت‌های مختلف بدن تأثیر بگذارد و باعث بروز علائم خاص می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از علائم غیرمعمول کرونای طولانی‌مدت می‌پردازیم:

درد قفسه سینه

بسیاری از افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند؛ بنابراین محققان که پیش از این بر تأثیر ویروس کرونا بر دستگاه تنفسی متمرکز بودند شروع به بررسی تأثیر ویروس بر سلامت قلب کردند. معمولاً افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تا چند ماه پس از بهبود یافتن از بیماری درگیر درد قفسه سینه بودند، حتی ممکن است این نوع درد هفته‌ها پس از بیماری شروع شود.

ضربان قلب نامنظم

بیماری کووید -۱۹ می‌تواند تأثیر طولانی‌مدت بر قلب داشته باشد که به دلایل عوامل متعددی مانند کمبود اکسیژن و التهاب قلب ایجاد می‌شود. یکی از عوارضی که بیشتر افراد مبتلا به کرونای طولانی درگیر آن می‌شوند، ضربان قلب نامنظم است.

راش پوستی

برخی از افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت دچار بثورات پوستی می‌شوند و علائمی مانند کهیر و تغییر رنگ پوست را تجربه می‌کنند. توصیه شده است که در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب را برای شما تجویز کند، زیرا بثورات پوستی ممکن است قسمت‌های دیگر بدن را نیز در صورت عدم درمان آلوده کند.

چشم صورتی

چشم صورتی یا ورم ملتحمه یکی از علائم بیماری کرونای طولانی مدت است؛ محققان نیز ارتباط بین بیماری کووید -۱۹ و چندین مشکل چشمی دیگر مانند حساسیت به نور را تأیید کرده‌اند. در صورت بروز این مشکلات به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت ممکن است بینایی فرد تحت تأثیر قرار بگیرد.

انگشت پای کوویدی

برخی از افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت انگشت پای کوویدی را تجربه می‌کنند و دچار تورم و تغییر رنگ پا می‌شوند. با وجود اینکه این مشکل با عنوان "انگشت پای کوویدی" شناخته شده است، می‌تواند نواحی دیگر مانند دست و پا را نیز تحت تأثیر قرار دهد. هرگونه تورم غیرقابل توضیح انگشتان پا و انگشتان دست را نباید نادیده گرفت.

از دست دادن حس بویایی

بعضی از بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ تا مدت‌ها درگیر اختلالات مربوط به حس بویایی و چشایی می‌شوند؛ حتی بسیاری از افراد از بازنگشتن این حس پس از گذشت یک سال رنج می‌برند. از دست دادن حس بویایی و چشایی زندگی روزمره افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مشکلات گوارشی

عفونت‌های تنفسی معمولاً هیچ تأثیری بر سلامت معده افراد ندارد، اما این موضوع در مورد بیماری کووید -۱۹ صدق نمی‌کند. افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ از مشکلات مربوط به معده رنج می‌برند، این مشکل بیشتر شامل دل درد و اسهال می‌شود.

ریزش مو

بسیاری از افراد حتی چند ماه پس از بهبودیافتن از بیماری کووید -۱۹، ریزش مو را تجربه می‌کنند. بروز ریزش مو پس از تب مشکل رایجی است، البته این مشکل دائمی نیست. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ بر رشد و حجم مو تأثیر منفی دارد.

کد خبر 586546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.