از کشف جسد یک زن در چمدان مسافرتی تا قتل هولناک همسر و مادرزن با قمه

کشف جسد یک زن در چمدان مسافرتی، شلیک مستقیم به همسر، قتل هولناک مرد کارتن‌خواب، قتل هولناک دو نفر با شلیکی مرگبار، قتل هولناک همسر و مادرزن با قمه و کشف چهار کیلو تریاک از کوله‌پشتی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سه‌شنبه _چهاردهم تیرماه سال‌جاری_، کشف جسد زن میان‌سالی در یک چمدان در پارک میثاق منطقه باغ آذری از سوی یک کارتن‌خواب به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با هماهنگی بازپرس کشیک قتل راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی پس از حضور در محل حادثه با چمدان چرخ‌دار بزرگی مواجه شدند که داخل آن، جسد زن میان‌سالی قرار داشت که دهان وی با چسب بسته شده و آثار ضرب و جرح روی سر و خفگی در ناحیه گردن مشهود بود. از سوی دیگر تحقیقات نشان داد، زن جوان در مکان دیگری به قتل رسیده و با یک چمدان بزرگ مسافرتی چرخ‌دار به پارک میثاق منتقل شده بود که یک کارتن‌خواب پس از مشاهده چمدان موضوع را به پلیس اطلاع داده است.

جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات ابتدایی را جهت دستگیری قاتل آغاز کردند.

شلیک مستقیم به همسر

سرهنگ ولی ترابی، رئیس پلیس عملیات نیروی انتظامی استان قم، اظهار کرد: ساعت ۱۴:۴۳ در خیابان شهید دل‌آذر مردی ۳۰ ساله با تیراندازی به سمت خانمی ۲۴ ساله او را از ناحیه سر مورد هدف قرار داد که منجر به قتل وی شد. قاتل و مقتول نسبت زن و شوهری با یکدیگر داشتند.

وی با اشاره به اینکه قاتل پس از ارتکاب جرم اقدام به خودکشی کرد، افزود: این اقدام موجب آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه سر شد و وی در حال حاضر با وضعیتی وخیم در بیمارستان بستری است.

قتل هولناک مرد کارتن‌خواب

ساعت پنج صبح روز گذشته، گزارش کشف جسد مرد جوانی ۴۰ ساله روی میز ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل تهران قرار گرفت. بلافاصله تیم جنایی راهی محل حادثه واقع در یکی از کوچه‌های محله مولوی تهران شدند. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مرد مجهول‌الهویه با اصابت ضربات چاقو به کتف و گردنش جان خود را از دست داده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که این مرد کارتن‌خواب بوده که از مدتی قبل با چند فرد اختلافات شخصی داشته است. در تحقیقات به عمل آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته شخصی به عنوان مظنون شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه عامل جنایت دستگیر شد.

عامل قتل که خود نیز کارتن‌خواب است، به قتل اعتراف کرد و گفت: ۵۰ هزار تومان به مقتول پول داده بودم تا برایم متادون تهیه کند، اما او نه پولم را می‌داد و نه متادون را؛ به خاطر همین با او درگیر شدم و در جریان درگیری با چاقو به او ضربه زدم که منجر به قتل او شد.

بنا بر این گزارش متهم در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد و رسیدگی به پرونده در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

قتل هولناک دو نفر با شلیکی مرگ‌بار

سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا، فرمانده انتظامی بروجرد، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر دو فقره تیراندازی به افراد، بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند.

وی افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شد، فردی با هویت معلوم و انگیزه اختلافات قبلی ملکی که با برادر خود داشته است، با یک قبضه کلت کمری برادر خود واقع در یکی از روستاهای اطراف بروجرد را به ضرب گلوله به قتل رسانده و سپس به محل کار یکی از دوستان برادرش واقع در مرکز شهر (دفتر ثبت اسناد رسمی) مراجعه و او را نیز با سلاح کمری مجروح کرده که پس از انتقال به بیمارستان، متأسفانه به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: فرد ضارب بلافاصله و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شود و با تشکیل تیمی از پلیس آگاهی شهرستان ضمن انجام اقدامات تخصصی، تلاش جهت دستگیری قاتل ادامه دارد. پلیس با قاطعیت با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

قتل هولناک همسر و مادرزن با قمه

شب سه‌شنبه گذشته زن ۲۴ ساله‌ای به همراه مادر خود وارد بنگاه املاک در بولوار رسالت مشهد شد تا قولنامه فروش یک خانه نقلی را ثبت کند. قرار بود مهدیه (زن ۲۴ ساله) ملکی را به نام مادرش قولنامه کند که مدتی قبل همسرش به نام او سند زده بود. مرد بنگاه‌دار که مقدمات انتقال ملک مذکور را فراهم دید، قولنامه فروش را نوشت تا مادر و دختر آن را امضا کنند، اما هنوز این نقل و انتقال به سرانجام نرسیده بود که ناگهان مرد ۳۱ ساله‌ای از نیسان آبی پیاده شد و در حالی که قمه‌ای در دست داشت، وارد بنگاه شد.

این مرد جوان به طرف مهدیه هجوم برد و او را هدف ضربات هولناک قمه قرار داد. ترس و وحشت عجیبی داخل بنگاه املاک به راه افتاد و صدای جیغ و فریادهای دلخراش به هوا برخاست، اما مرد خشمگین در مقابل چشمان وحشت‌زده مشتریان دیگر و متصدی بنگاه، همچنان تیغه قمه را بالا می‌برد و بر پیکر خون‌آلود زن جوان فرود می‌آورد.

در این هنگام مادر مهدیه که بیش از این نمی‌توانست نظاره‌گر این صحنه دلخراش باشد خود را میان ضارب و فرزندش قرار داد تا با جسم خود از اصابت بیشتر ضربات قمه به دخترش حفاظت کند، اما این مرد در حالی او را نیز هدف تیغه مرگبار قمه قرار داد که دیگر زن جوان آخرین نفس‌هایش را می‌کشید. مرد ۳۱ ساله که گویی چشم‌هایش را بسته بود، همچنان زیر نور لامپ‌های بنگاه املاک، قمه را بالا می‌برد و تیغه آن را بر پیکر زن ۴۴ ساله فرو می‌کرد.

طولی نکشید که جریان خون سنگ فرش‌های درون بنگاه را پوشاند و اجساد دو قربانی این جنایت کنار مبل‌های راحتی افتادند. قاتل ۳۱ ساله که دیگر از مرگ دو زن مذکور مطمئن شده بود، از بنگاه بیرون آمد و با قرار گرفتن پشت فرمان خودروی نیسان آبی، پدال گاز را فشرد و به طرف جاده کلات به راه افتاد.

لحظاتی بعد وقتی شاهدان عینی این حادثه ترسناک، از شوک خارج شدند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و ماجرای جنایت درون بنگاه را اطلاع دادند. دقایقی بعد با تأیید قتل دو زن در یک جنایت وحشتناک شبانگاهی، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد مشهد به همراه گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی عازم خیابان قائم (عج) در بولوار رسالت شدند که سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) فرماندهی گروه تخصصی کارآگاهان را به عهده داشت.

با حضور قاضی صادق صفری در محل وقوع جنایت، تحقیقات مقدماتی آغاز شد، اما تجمع رهگذران و اهالی در کنار بنگاه املاک فرصت هرگونه اقدام سریع اطلاعاتی و عملیاتی را از کارآگاهان گرفته بود. در این هنگام و با دستور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پرده‌ای روی شیشه بنگاه املاک نصب شد تا بررسی‌های پلیسی و قضائی در فضایی خارج از هیاهو صورت گیرد، اما حضور برخی از نزدیکان مقتولان در محل حادثه نیز بر سختی کار افزود.

صحنه جنایت به کنترل نیروهای انتظامی درآمد و بررسی‌های دقیق مشخص کرد که قاتل ۳۱ ساله، همسر مهدیه (زن ۲۴ ساله) است که با ورود به بنگاه املاک جملات کوتاهی بین او و همسرش نیز رد و بدل شده است. دقایقی بعد هویت اصلی متهم به قتل لو رفت و گروه ویژه کارآگاهان با کسب دستورات محرمانه‌ای از قاضی صفری، عملیات ردزنی نیسان آبی را آغاز کردند.

از سوی دیگر گروهی از کارآگاهان عملیاتی با هدایت سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد) و با تدابیر مقام قضائی، به شناسایی نزدیکان و فرزندان مقتولان پرداختند چراکه قاتل تهدید کرده بود پسرش را هم می‌کشد. به همین علت سه فرزند متهم بلافاصله در پناه قانون قرار گرفتند و حمایت‌های پلیسی از آنها در دستور کار قرار گرفت.

پس از بررسی‌های مقدماتی در محل وقوع جنایت که تا نیمه شب طول کشید گروهی از کارآگاهان با همکاری اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی به محل‌های اختفای احتمالی متهم عزیمت کردند، اما حتی برخی از نزدیکان متهم نیز در منازل خود حضور نداشتند. در همین حال دامنه تحقیقات گسترده‌تر شد و متهم فراری زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت چرا که خودروی نیسان آبی او در جاده خارج از شهر شناسایی شده بود.

تلاش‌های شبانه برای دستگیری «حمید_ص» همچنان ادامه داشت به گونه‌ای که دیگر رصدهای اطلاعاتی به صبح روز گذشته رسیده بود. در این هنگام خبری در بی‌سیم‌های پلیس پیچید که رمزگشایی آن حکایت از بازگشت متهم فراری به مشهد داشت. او که تا شهرستان سبزوار تحت تعقیب و زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان بود، تصمیم خود را تغییر داده بود و به سوی مشهد حرکت می‌کرد.

به همین علت گروهی از کارآگاهان در ورودی مشهد و به طور نامحسوس در کمین قاتل فراری نشستند و به محض اینکه وارد کمینگاه شد، در محاصره قرار گرفت و حلقه‌های قانون بر دستانش گره خورد. این متهم ۳۱ ساله که بی‌درنگ به مقر انتظامی انتقال یافته بود، انگیزه خود از ارتکاب این جنایت وحشتناک را اختلافات خانوادگی ذکر کرد.

متهم اظهار کرد: همسرم با من سر ناسازگاری داشت در حالی که من او را خیلی دوست داشتم و نمی‌خواستم از زندگی‌ام بیرون برود. اظهارات این مرد قاتل در حالی بیان می‌شد که بررسی‌های نامحسوس کارآگاهان با دستورات قاضی صادق صفری نشان می‌داد متهم به قتل برای آنکه همسرش را راضی نگه دارد و از اختلافات بیشتر در زندگی جلوگیری کند منزلی را به نام او ثبت کرده بود، اما مهدیه که باز هم با شوهرش اختلاف داشت، تصمیم گرفت این ملک را به نام مادرش سند بزند که همین موضوع یکی از دلایل خشم «حمید_ص» (قاتل) شده بود.

کشف ۴ کیلو تریاک از کوله‌پشتی

سرهنگ سعید عطاالهی، رئیس پلیس مترو پایتخت، اظهار کرد: روز گذشته مأموران مستقر در ایستگاه مترو پایانه جنوب به فردی که با همراه داشتن یک کوله پشتی در حال تردد بوده و با رؤیت مأموران تغییر مسیر داد، مشکوک می‌شوند و مأموران برای بررسی بیشتر به سمت متهم حرکت می‌کنند. متهم نیز با رؤیت مأموران تغییر مسیر داده و با سرعت متواری می‌شود و مأموران سریع وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز متهم را زمین‌گیر و دستگیر می‌کنند.

وی افزود: در بررسی اولیه از کوله‌پشتی متهم مقدار چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهم به مقر پلیس دلالت و در تحقیقات اولیه پلیسی به حمل مواد مخدر از یکی از استان‌های غربی کشور به قصد تحویل در شهر تهران معترف شد. تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد و پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 586509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.