وضعیت دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان بررسی می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از بررسی وضعیت دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان در وزارت علوم خبر داد و گفت: مطالبات مسئولین و جامعه علمی گلپایگان به وزارت علوم منتقل، و در رفع مشکل مراکز علمی این شهرستان تلاش خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی فرخی امروز- چهارشنبه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱- در حاشیه جلسه بررسی وضعیت دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان، اظهار کرد: پیرو جلسه‌ای که در وزارت علوم مبنی بر عدم الحاق دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، امروز ضمن بازدید میدانی از ظرفیت‌های موجود دانشگاه در یک نشست صمیمانه نقطه نظرات مسئولین شهرستان و دانشگاه را جویا شدیم.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسی در حوزه آمایش جمعیتی شهرستان گلپایگان تصمیم نهایی در وزارت علوم گرفته می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: امروز از ظرفیت دانشگاه‌های پیام‌نور و فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت، مطالبات مسئولین و جامعه علمی گلپایگان به وزارت علوم منتقل، و در رفع مشکل مراکز علمی این شهرستان تلاش خواهیم داشت.

وزارت علوم الحاق دانشگاه فنی مهندسی به دانشگاه صنعتی اصفهان را متوقف کند

سیدمسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: بعد از انقلاب در گلپایگان شاهد راه‌اندازی واحدهای صنعتی هستیم؛ اکنون محصولات تولیدی این کارخانجات به سراسر کشور صادر می‌شود، متعاقب صنعتی بودن شهرستان به منظور کمک به بخش صنعتی دانشگاه فنی مهندسی در گلپایگان راه‌اندازی شد.

وی گفت: با توجه به بعد مسافت شهرستان گلپایگان تا مرکز استان، لازم است دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان مستقل شود، از وزارت علوم انتظار توقف طرح الحاق دانشگاه فنی مهندسی به دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم.

اختراعات دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای گلپایگان برگزیده کشوری است

در ادامه محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان اظهار کرد: شهرستان گلپایگان از لحاظ علم و فناوری در سطح استان می‌درخشد، در بخش دانش‌بنیان اختراعات دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای برگزیده کشوری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان یکی از مراکز معتبر علمی کشور است، افزود: در گذشته این دانشگاه زیر مجموعه دانشگاه صنعتی شریف اصفهان فعالیت داشت، در یک بازه زمانی استقلال پیدا کرد، اما در دو سال اخیر بحث الحاق به دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح شد که نارضایتی مردمی را به دنبال دارد.

فرماندار گلپایگان گفت: جامعه علمی شهرستان در یک اتفاق نظر از الحاق این دانشگاه به دانشگاه صنعتی اصفهان نگران هستند، و مستقل شدن دانشگاه را مطالبه دارند.

عسگریان با اشاره به کمبود دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان، گفت: دانشگاه پیام نور گلپایگان به مانند گذشته رونق ندارد، از وزارت علوم خواستار حمایت مراکز دانشگاهی شهرستان گلپایگان هستیم.

کد خبر 586502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.