توسعه گردشگری البرز منوط به برگزاری جشنواره‌های هدفمند است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به برگزاری جشنواره شاه‌توت و عسل در روستای کندر این استان، گفت: توسعه گردشگری و جذب گردشگران منوط به برگزاری جشنواره‌های هدفمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام علی‌محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مزرعه گردشگری لزور و جشنواره شاه‌توت و عسل واقع در روستای کندر استان البرز که عصر چهارشنبه_پانزدهم تیرماه_ انجام شد، با اشاره به اینکه استان البرز یک استان مواصلاتی است و پیونددهنده خیلی از استان‌های غربی کشور با شمال و بالعکس است، اظهار کرد: حوزه گردشگری قصد دارد با برگزاری این رویدادها در راستای جذب گردشگران به استان البرز اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در صدد هستیم، برنامه‌های گردشگری متفاوتی در حوزه‌های روستایی، بوم‌گردی و کشاورزی استان البرز اجرا کنیم، عنوان کرد: این استان پتانسیل‌ها و فرصت‌های مهمی از جمله بودن به عنوان مقصد تعطیلات آخر هفته را دارد؛ مناطق گردشگری بسیاری در بخش‌های کوهسار و کردان داریم که از نظر آب و هوایی مرکز تعطیلات تهرانی‌ها است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: متأسفانه بالغ بر دو هزار ویلا در نقاط کوهسار، کردان و سهیلیه ایجاد شده که می‌تواند به عنوان یک زیرساخت مناسب برای البرز باشد، اما به دلیل عدم ساماندهی تا کنون رها بوده؛ تلاش داریم بر اساس یکی از بندهای ماده یک آئین نامه گردشگری که خانه مسافر به عنوان یک واحد اقامتی تلقی می‌شود، آنها را ساماندهی کنیم، یعنی در سامانه جای گیرد، آن‌وقت است که البرز می‌تواند در خصوص درصد اشغال مهمانان حرف برای گفتن داشته باشد.

طالقان، پتانسیل ویژه بوم‌گردی البرز است

وی با اشاره به اینکه اکنون آمار درصد اشغال مهمانان در استان البرز پایین است، گفت: اگر ویلاها ساماندهی شود، البرز پنجمین استان کشور در حوزه اشغال مهمان خواهد بود.

علی‌محمدی در بخش دیگری به بوم‌گردی‌های استان البرز اشاره کرد و افزود: خانه‌های بوم‌گردی معمولاً در نقاطی وجود دارد که ویلایی احداث نشده؛ استان البرز هفت شهرستان دارد که هریک پتانسیل خاصی دارد؛ طالقان را به عنوان یک پتانسیل ویژه بوم‌گردی می‌شناسیم. ولی چون ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان طالقان با مشکل مواجه شده؛ سازمان آب باید هماهنگ‌تر عمل کند تا بتوان در قالب بوم‌گردی به مردم خدمات ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه بهترین پیست تفریحی خاورمیانه در استان البرز است، تصریح کرد: پیست دیزین بزرگترین پیست خاورمیانه بوده که دارای امکانات تفریحی و رفاهی است. بهبود شرایط گردشگری می‌تواند موجب بهبود اوضاع اقتصادی استان البرز شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز اظهار کرد: باید بسترهای لازم را برای جذب گردشگران ایجاد کنیم. در سال جاری قراردادی با استانداری و حمل‌ونقل منعقد کرده‌ایم تا جاذبه‌های گردشگری استان را معرفی کنیم. تبلیغات موجب بهبود اوضاع گردشگری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چهارباغ، پتانسیل فراوانی در حوزه کشاورزی گل و گیاه دارد، عنوان کرد: همچنین روستای کندر نیز می‌تواند تأثیر به‌سزایی در اقتصاد گردشگری داشته باشد. دفاتر خدمات گردشگری باید با استان‌های دیگر تبادل گردشگر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مزرعه لزور در روستای کندر و در فاصله ۲۴ کیلومتری کرج واقع است و اکنون جشنواره شاه‌توت و عسل در آن برگزار است، مجموعه گردشگری این مزرعه با ۱۴ پرسنل به مسافران خدمات‌رسانی می‌کند و ظرفیت اقامت شبانه آن ۱۳۷ نفر است.

کد خبر 586498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.