بهره‌مندی از تجارب شهرهای خواهرخوانده ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اهمیت ارتباط با شهرهای خواهرخوانده از جمله هاوانا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز _چهارشنبه، پانزدهم تیرماه_ در دیدار با هیئت شهر هاوانا، اظهار کرد: کشور کوبا را خوب می‌شناسیم به خصوص که وقتی انقلاب کوبا به دست فیدل کاسترو رخ داد، جوان بودم و جوانان در ایران راه و رسم جنگ‌های چریکی کاسترو را دنبال می‌کردند و با این انقلاب، روش‌های مبارزه علیه امپریالیسم در کشورهایی که تحت سلطه و سیطره آنها بودند عوض شد و راه مبارزات مسلحانه و چریکی را در پیش گرفتند.

وی افزود: روی برای مردم مبارز ایران همیشه کوبا و فیدل کاسترو اهمیت و ارزش داشته و برایشان احترام خاصی قائل بوده‌اند و به این دلیل است که نزدیکی زیادی را با ملت کوبا احساس می‌کنیم.

چمران ادامه داد: هنوز هم شاهد سخت‌گیری‌های آمریکا در ارتباط با کوبا هستیم. آنان با اینکه به طور علنی و رسمی اعلام کردند که تمام تحریم‌ها را برداشتیم، اما می‌دانیم که هنوز تحریم‌ها وجود دارد و خودمان نیز این تحریم‌ها را حس کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درست است که این تحریم‌ها برای کشور ایران بسیار سخت بوده است، اما از آن بهره گرفتیم و نتیجه آن خودکفایی و جهش علمی داخلی بود.

وی اضافه کرد: هاوانا شهری با نقاط قدیمی و دیدنی فراوانی است و همانطور که دیروز گفتم، تهران نیز یک چنین شرایطی دارد و این نقاط مشترک می‌تواند ارزشمند باشد، شما در کوبا گردشگران زیادی دارید که از هاوانا بازدید می‌کنند و این تجربه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند که این تجربه می‌تواند برایمان ارزشمند باشد. البته می‌دانیم علیه کشور کوبا و همینطور کشور ایران تبلیغات بسیار زهرآگینی انجام و سختگیری‌هایی می‌شود که مردم دنیا به اینجا نیایند و این کشورها را نبینند و وقتی می‌آیند و می‌بینند حقیقت برایشان روشن می‌شود.

چمران تصریح کرد: به هر حال مدیریت شهری تهران آمادگی تبادل تجربیات و اطلاعات را با شهر دوست و خواهر خوانده هاوانا را دارد، چرا که شما نیز تجربه بافت فرسوده و نقاط قدیمی و همینطور ساختن شهرهای جدید را مانند ایران دارید که به خوبی می‌توانیم این هماهنگی را در کنارتان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقطه قدیمی شهر هاوانا در یونسکو به ثبت میراث فرهنگی رسیده که این خیلی ارزشمند است، در تهران نقاطی مانند کاخ گلستان و نظایر آن و حتی ساختمان‌ها و ابنیه قدیمی دیگری داریم که به ثبت میراث فرهنگی یونسکو رسیده است و به عنوان نقاط پربازدید می‌توان از آنها نام برد، اما نحوه بهره‌برداری و استفاده از این اماکن نیز مهم است. البته می دانم ساختار آن ساختمان‌ها و نقاط ثبت شده در هاوانا با ساختاری که در کشور ایران داریم متفاوت است، اما به هر حالت اصول آن یکی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به هر حال امیدوارم این سفر کوتاه نتایج بسیار بلند و ارزشمندی داشته باشد و بتوانیم در تحکیم روابط دوستانه و صمیمانه بین ایران و کوبا گام برداریم و با برقراری ارتباط خواهرخواندگی بین تهران و هاوانا بهترین اتفاقات رقم بخورد.

کد خبر 586467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.