ظهور دوچرخه‌های الکتریکی نسل جدید در بریتانیا

کمپانی Hourbike که در زمینه کرایه دوچرخه در لندن، پایتخت انگلستان فعالیت می‌کند، از خرید نسل پانزدهم دوچرخه‌های الکتریکی برای بریتانیا خبر داده و مدعی شده است این نوع دوچرخه، اولین نوع متصل به اینترنت خواهد بود که استفاده شخصی و اشتراکی خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی فرانسوی تولیدکننده دوچرخه‌های اشتراکی نسل پانزدهم Fusion با شرکت Hourbike جهت تأمین دوچرخه‌های نسل جدید برای شهرها و روستاهای سراسر بریتانیا به توافق رسیده است. شرکت Hourbike خرید این دوچرخه‌ها را که اولین دوچرخه‌های متصل به اینترنت در سراسر کشور خواهد بود، به عهده گرفته است و در نظر دارد آن‌ها را برای استفاده شخصی و به صورت اشتراکی در اختیار شهروندان قرار دهد.

جالب است بدانید که نام دوچرخه‌های الکتریکی نسل پانزدهم از مفهوم شهر ۱۵ دقیقه‌ای گرفته شده است و جنبشی در میان کشورهای اروپایی به حساب می‌آید که در راستای ترویج تردد سبز و دسترسی مردم به تمام امکانات شهری از طریق تنها ۱۵ دقیقه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شکل گرفته است.

در حال حاضر، ۵۰ هزار دوچرخه الکتریکی "پانزدهم" در بیش از ۳۰ شهر سراسر دنیا در اختیار مردم قرار دارد که در میان این شهرها، پاریس با ۲۴ هزار دوچرخه، ۱۴۷۵ ایستگاه و ۳۶۰ هزار کاربر بیشترین سهم این دوچرخه‌ها را در سراسر جهان از آن خود کرده است، ضمن این‌که هلسینکی پایتخت فنلاند، ونکوور در کانادا، بوردو در فرانسه، لیما پایتخت پرو و نیس در فرانسه جایگاه‌های بعدی شهرهای جهان با بیشترین بهره‌گیری از این نوع دوچرخه‌ها را از آن خود کرده‌اند.

کمپانی Hourbike یکی از مهم‌ترین اپراتورهای دوچرخه اشتراکی در سراسر بریتانیا به‌شمار می‌رود که شعبه‌های بسیاری در شهرهای مختلف کشور دارد و همه‌روزه سهم بزرگی از ترددهای پاک شهری را از آن خود کرده است.

دوچرخه‌های جدید وزن بسیار سبکی دارد و از تکنولوژی‌های مختلفی مانند مدیریت اتوماتیک انرژی برای تسهیل حرکت بدون نیاز به چرخ‌دنده را برای کاربر فراهم می‌آورد.

ظهور دوچرخه‌های الکتریکی نسل جدید در بریتانیا

کد خبر 586461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.