به پرونده ایثارگران و جانبازان رسیدگی می‌شود

رئیس دیوان عدالت اداری کشور پس از بازدید از آسایشگاه جانبازان ثارالله، دستور ویژه‌ای را جهت رسیدگی به پرونده‌های جانبازان در دیوان عدالت اداری صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میزان، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، در نطق پیش از دستور جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، به گزارشی از بازدید آسایشگاه جانبازان ثارالله و شرکت دانش‌بنیان در حوزه مهندسی پزشکی که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شده بود پرداخت و اظهار کرد: این بازدیدها به‌طورمستمر ادامه خواهد داشت تا برخی از مشکلاتی که در حوزه فعالیت دیوان عدالت اداری است در چهارچوب قانون و البته تکالیف اخلاقی، حل‌وفصل شود.

الزام حضور قضات در آسایشگاه‌ها ایثارگران

وی با تأکید بر حفظ ارتقای کرامت ایثارگران و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات آنان افزود: برای درک بیشتر مسائل و مشکلات جانبازان، باید قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به آسایشگاه‌ها مراجعه حضوری داشته باشند و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و در روند رسیدگی از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: دستگاه قضا و دیوان عدالت اداری جهت رفع مشکلات قانونی خانواده‌های شهدا، جانبازان و افرادی که تا به امروز خدماتی را به این عزیزان ارائه می‌کنند با استفاده از ظرفیت‌ها به رفع سایر دغدغه‌های آنان نیز توجه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از توان دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مشکلات خود را حل کند، تصریح کرد: در چارچوب قوانین، مواردی که به دیوان عدالت اداری مرتبط است یا با ظرفیت دیوان قابل‌حل بوده و آمادگی لازم برای اجرای آن مهیا است.

نقش دستگاه قضا در حمایت از شرکت دانش‌بنیان

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به بازدید میدانی از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی نوین، تأکید کرد: نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به‌عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، راهبرد مشخص رهبر معظم انقلاب برای تمام مسئولان کشور محسوب می‌شود و دستگاه قضائی کشور نیز همسو با دولت محترم در این زمینه به‌صورت برنامه محور وارد عمل شده است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌ها و محورهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور است و در این مسیر اگر تمام دستگاه‌ها و نهادها به‌درستی عمل کنند، کشور در مسیر تعالی قرارگرفته و اقتصاد مقاومتی در شرایط جنگ اقتصادی محقق می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: دستگاه قضائی براساس قانون در حوزه تولید و صنعت به‌طور مستقیم وظیفه‌ای ندارد، اما در راستای عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب حضور دستگاه قضائی با توجه ویژه به حقوق عامه در این عرصه گره‌گشای بسیاری از موانع و مشکلات صنعت‌گران و تولیدکنندگان است.

کد خبر 586458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.