استفاده از بافت فرسوده برای اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های تشویقی مردم در قانون مسکن آمده، استان مکلف به ساخت‌وساز مسکن برای محرومان است. از این رو قرار شد یک سری سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود تا به جای ساخت مسکن در مکان‌های جدید از بافت فرسوده استفاده کنیم.

مهران زینلیان، در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اقدامات بنیاد مسکن، تسهیلات احیای بافت حاشیه شهرها و توسعه حرم حضرت زینبیه (ع) از جمله دستور کار این جلسه بود.

وی ادامه داد: در این جلسه طرح و گزارشی از کارگروه‌های راه و شهرسازی و شهرداری اصفهان برای احیای بافت فرسوده شهری در این راستا ارائه و مقرر شد بسته عملیات اجرایی در جلسه بعدی مطرح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های تشویقی مردم در قانون مسکن آمده، استان مکلف به ساخت‌وساز مسکن برای محرومان است؛ از این رو قرار شد یک سری سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود تا به جای ساخت مسکن در مکان‌های جدید از بافت فرسوده استفاده کنیم.

وی با اشاره به پروژه همت آباد گفت: این پروژه طی سال‌های گذشته در اصفهان رقم خورده و الگوی خوبی از مشارکت مردم و مسئولان در ساخت مسکن است، اما مسائل و مشکلات خود را دارد. از این رو در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که آیا می‌توان از الگوهای ارائه شده برای پروژه همت آباد هم استفاده کرد یا خیر.

کد خبر 586450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.