خبری از کشف پیکر مطهر شهید مهدی باکری نیست

کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، شایعه پیدا شدن پیکر مطهر شهید مهدی باکری را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای گذشته شایعه پیدا شدن پیکر مطهر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در فضای مجازی مطرح شد، اما کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شایعه را تکذیب کرد و خواستار پیگیری اخبار مرتبط با تفحص شهدا از کانال‌های رسمی این کمیته شد.

شهید حاج قاسم سلیمانی، نحوه شهادت این فرمانده رشید اسلام را این گونه روایت کرده است: «بعدازظهر بیست‌وپنجم اسفند سال ۱۳۶۳ ارتش بعثی پس از ورود به حربیه، در دشت مقابل گلوگاه کیسه‌ای پیش آمد و پس از تصرف خاکریز اول خودی، نیروهای لشکر عاشورا را محاصره کرد.

شهید باکری مانع عقب‌نشینی شد و با پرتاب چند نارنجک پشت سیل‌بند بازگشت و مانند یک تکاور ماهر به نبرد ادامه داد. در گرماگرم نبرد، تکبیرگویان و در حال ذکر و دعا برای حضرت مهدی (عج) و طلب استعانت از آن حضرت، ناگهان تیری به پیشانی‌اش اصابت کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

سپس پیکر او به قایقی منتقل شد و قایق به عقبه نیروهای خودی در شرق دجله حرکت کرد.

در این میان، در حالی‌که تیربار دشمن قایق را زیر رگبار گرفته بود، یک گلوله آر.پی.جی به قایق اصابت کرد. در پی این اقدام؛ قایق به سرعت آتش گرفت و پیکر نازنین فرمانده و هم‌رزمان مجروحش سوخت. مدتی بعد جریان آب قایق را در نقطه‌ای کنار خشکی متوقف کرد. در تمام ساعات باقی‌مانده روز، آتش شدید دشمن مانع از تخلیه قایق شد و با فرارسیدن شب، اثری از قایق باکری یافت نشد.»

شهید مهدی باکری چنان شهادت را در بر گرفت که خود به نیروهایش درباره آن گفته بود: «ای عاشقان اباعبدالله، بایستی شهادت را در آغوش گرفت و گونه‌ها بایستی از حرارت و شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند.»

کد خبر 586423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.