ستاره گمشده یحیی گل‌محمدی در خط هافبک پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، با وجود داشتن هافبک‌های ملی‌پوش به‌دنبال یک بازیکن در وسط زمین است.

به گزارش ایمنا، تمرینات پیش‌فصل تیم فوتبال پرسپولیس در حالی آغاز شده است که تمام خریدهای این تیم از روز اول در آن حضور داشتند. علیرضا بیرانوند، پس از دو فصل حضور در اروپا به پرسپولیس بازگشت تا از دروازه این تیم حراست کند. مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و گئورگی گولسیانی نیز به دفاع پرسپولیس اضافه شدند تا بازنشستگی سیدجلال حسینی و رفتن سعید آقایی را پوشش دهند تا این تیم استحکام کافی را در نبرد با مهاجم حریف داشته باشد.

سعید صادقی، محمدمهدی احمدی و سروش رفیعی نیز برای کمک به خط میانی این تیم جذب شدند تا ترافیک سنگینی در میانه میدان ایجاد شود. خرید هافبک‌های مطرح فوتبال کشور که هر دو نفر در اردوی اخیر تیم ملی ایران نیز حضور داشتند در حالی اتفاق افتاد که سرخ‌پوشان بازیکنانی همچون مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سیامک نعمتی و امید عالیشاه را نیز در اختیار داشتند. با این حال گل‌محمدی ترجیح داد کمربند خط میانی خود را با بازیکنان ملی‌پوش دیگری هم محکم کند تا این تیم کمترین لطمه را در جریان حملات و در تقابل با ضدحملات حریفان بخورد.

با وجود چنین بازیکنانی، گل‌محمدی همچنان اصرار به حفظ رضا اسدی در تیم دارد؛ هافبک بلندقامتی که در فصل گذشته کمک شایانی به این تیم نکرد و اکثر بازی‌ها را نیمکت‌نشین بود اما یحیی تمایل ویژه به حفظ این بازیکن دارد.

گل‌محمدی برای تاکتیک‌های مد نظر خود به داشتن بازیکنی که میانه میدان را با قامت بلند خود و گام‌های رو به جلو حفظ کند، نیاز دارد. او علاقه ویژه‌ای به بازیکنی با فیزیک مناسب برای جلوگیری از حملات حریف به عنوان هافبک مکمل دارد. چنین ویژگی در فوتبال باشگاهی ایران در اختیار چند نفر محدود همچون رضا اسدی و سعید عزت‌اللهی است.

سرمربی سرخ‌ها در شرایطی اصرار به نگه داشتن رضا اسدی دارد که این بازیکن با وجود هزینه میلیاردی که باشگاه پرسپولیس تحمیل کرد، کارایی لازم را نداشت و یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان فصل گذشته سرخ‌پوشان بود.

از سوی دیگر آمار مصدومیت‌های کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه در فصل گذشته، چشم گل‌محمدی را بابت این موضوع ترسانده است. او که از داشتن مهره‌های بازی‌ساز خیالش راحت است، می‌خواهد بازیکنی را که قدرت انتقال توپ از دفاع به حمله را در کوتاه‌ترین زمان دارد، در اختیار بگیرد. حفره تاکتیکی برای گل‌محمدی هنوز پر نشده است و روزهای پیش رو می‌تواند تأثیر بسزایی روی استراتژی فصل آینده این تیم داشته باشد.

منبع: افکارنیوز

کد خبر 586369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.