شمال ایتالیا درگیر خشکسالی بی‌سابقه

شورای وزیران ایتالیا، وضعیت اضطراری را برای مناطق امیلیا رومانیا، فریولی ونزیا جولیا، لومباردی، ونتو و پیمونت تصویب کرد. همه این مناطق در قسمت شمالی کشور در امتداد مسیر رودخانه "پو" قرار دارند که سطح آن به دلیل خشکسالی شدید کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماریستلا گلمینی، وزیر امور منطقه‌ای و خودمختاری گفت: «اقدام وضعیت اضطراری به این معنی است که بیش از ۳۶ میلیون یورو بودجه به اقدامات امدادی برای مناطق آسیب‌دیده اختصاص خواهد یافت. دولت به همین بسنده نخواهد کرد، اقدامات دیگری نیز وجود خواهد داشت و ما بر پایه‌گذاری منابع طرح ملی بازیابی (NRP) اختصاص داده شده به این موضوع، متمرکز هستیم.»

این دوران بدترین خشکسالی ثبت شده در ۷۰ سال گذشته در ایتالیا بوده است. اختیارات فوق‌العاده برای کمک به تضمین امنیت عمومی و جبران خسارات و در عین حال تضمین شرایط عادی زندگی برای ساکنان منطقه فراهم شده است.

به گفته بزرگترین اتحادیه کشاورزی ایتالیا، Coldiretti، خشکسالی بیش از ۳۰ درصد از تولیدات کشاورزی ملی و نیمی از مزارع دره "پو" را تهدید می‌کند؛ جایی که ژامبون پارما در آن تولید می‌شود.

شمال ایتالیا درگیر خشکسالی بی‌سابقه

رودخانه "پو" بزرگترین مخزن آب ایتالیا است که بیشتر آن توسط کشاورزان استفاده می‌شود. سایر مخازن طبیعی بزرگ مانند دریاچه‌های ماگیوره و گاردا نیز در این زمان از سال سطح پایین‌تر از حد طبیعی را ثبت کرده‌اند. همین امر در مورد رودخانه مشهور رم، تیبر، صدق می‌کند.

شهرهای پیزا و ورونا محدودیت‌های آبی وضع کرده‌اند و ونیز و میلان بعضی از فواره‌های عمومی خود را خاموش کرده‌اند. لوکا زایا، فرماندار ونتو، از کمک مالی استقبال کرده است، با این حال، گفت که برای ایجاد مقاومت مؤثر در برابر چنین پدیده‌هایی باید کارهای بیشتری انجام شود.

فرماندار ونتو در این رابطه گفت: «امیدوارم که بعضی از فصل‌های NRP (طرح ملی بازیابی) مورد بازنگری قرار گیرد و از بودجه‌های اروپایی برای مقاصد مختلف نظیر پاکسازی مخازن کوهستانی و ایجاد مخازن جدید استفاده شود.»

زایا پیشنهاد کرده است که به جای آبیاری بارانی، باید روی حالت‌های کشت خشک، تمرکز کنیم.

شمال ایتالیا درگیر خشکسالی بی‌سابقه

کد خبر 586315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.