۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن مستقیم به حساب استان‌ها واریز می‌شود

وزیر صمت با بیان اینکه براساس قانون ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن باید به مناطقی که معدن درآن قرار گرفته تخصیص یابد، گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱، امسال این مبلغ مستقیما به حساب استان‌ها واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا سیدرضا فاطمی امین، شامگاه امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه _ در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: طبق آئین‌نامه معادن، باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن در همان منطقه هزینه شود. بخشی از درآمدی که یک فعال اقتصادی از بهره‌برداری معدن دارد به دولت پرداخت می‌شود که بخشی از آن باید در همان منطقه هزینه شود.

وی افزود: این قانون سال‌ها اجرایی نشده بود، زیرا این درآمد وارد بودجه کشور شده و احتمالاً به مصارف فوری تخصیص داده می‌شد، برای اولین بار دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این مبلغ را کاملاً جدا کرد و از امسال این مبلغ به خزانه کشور وارد نمی‌شود، در اختیار استان‌ها قرار گرفته و در مناطقی که معادن در آن واقع شده هزینه می‌شود.

وزیر صمت گفت: امسال برآورد می‌شود دولت از حقوق دولتی معادن ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که ۱۵ درصد از آن به مناطقی که معادن در آن قرار گرفته تخصیص داده می‌شود. این مبلغ تا حدی می‌تواند مسائل ناشی از وجود معادن در منطقه از جمله آلایندگی را جبران کند.

وی با بیان اینکه دریافت حقوق دولتی معادن بر عهده سازمان صمت است، سال‌های پیش نیز این حقوق دریافت و به خزانه واریز می‌شد، گفت: امسال پس از دریافت این مبلغ، خزانه کل کشور ۱۵ درصد از آن را به حساب استان‌ها واریز می‌کند.

کد خبر 586311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.