کمپین درختکاری مادرید؛ بزرگترین جنبش تاریخی شهر

سال گذشته، طوفان فیلومنا به زیرساخت‌های سبز مادرید آسیب زیادی وارد کرد و بیش از ۸۰ هزار درخت را در شهر از بین برد، اما پایتخت اسپانیا با راه‌اندازی "کمپین درختکاری" توانست تنها تا ماه می ۲۰۲۲، حدود ۹۰ هزار و ۶۲۰ درخت جدید بکارد که بیش از جبران خسارات ناشی از طوفان بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپین درختکاری مادرید به عنوان بزرگترین جنبش تاریخ این شهر به ثبت رسیده و حتی هنوز تمام نشده است. همان‌طور که خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید، در تابستان گذشته وعده داده بود، هدف نهایی رسیدن به ۱۰۰ هزار درخت است و کاشت مجدد درختان باقی‌مانده اوایل مهرماه از سر گرفته می‌شود.

پایتخت اسپانیا اکنون ۵۵۰۰ درخت جدید در خیابان‌های خود اضافه کرده است و بیش از ۵۰ درصد خیابان‌ها از این زیرساخت سبز برخوردار است. مادرید بیش از ۳۸۰۰ منطقه سبز، پارک تاریخی و پارک جنگلی برای استفاده همه ساکنان دارد.

ذخایر درختکاری شهرداری دارای ۱.۷۴ میلیون اصله درخت از بیش از ۵۰۰ گونه مختلف است که در نزدیک به پنج هزار خیابان کاشته شده‌اند و در بیش از شش هزار هکتار فضای سبز قرار دارند.

کمپین درختکاری مادرید؛ بزرگترین جنبش تاریخی شهر

طوفان فیلومنا به ۸۰۰ هزار درخت خسارت وارد کرد که ۴۶ درصد از کل درختان را تشکیل می‌داد و از این تعداد ۱۰ درصد یعنی ۸۰ هزار درخت (۴.۶ درصد از کل) سقوط کرده بود یا باید قطع می‌شد.

درختان جدید با رعایت معیارها و دستورالعمل‌های تعیین شده توسط کارشناسان شورای مشورتی درختان کاشته شده است. این شورا سازمانی است که در آوریل ۲۰۲۱ برای راهنمایی علمی شهرداری در زمینه حفاظت و بهبود درختان ایجاد شد.

شهردار در این رابطه گفت: «فیلومنا به ما این فرصت را داد تا در مورد درختان مادرید فکر کنیم و به همین دلیل، یک شورای مشورتی درختی ایجاد کردیم که متشکل از کارشناسانی است که ما را در کاشت درختان و معرفی گونه‌هایی متفاوت راهنمایی کردند» 

با توجه به توصیه کارشناسان، مناسب‌ترین گونه برای هر مکان با در نظر گرفتن چندین مؤلفه نظیر عوامل اقلیمی، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها، معیارهای فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی و نوع خاک انتخاب شد.

کمپین درختکاری مادرید؛ بزرگترین جنبش تاریخی شهر

کد خبر 586306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.